A kínai NIO folyamatosan hozza a szebbnél szebb számokat. Ha megnézzük az idei eladásokat, akkor látható, hogy hónapról-hónapra egyre több az eladott autó. Azonban az idei számok folyamatosan a havi 6-8000 darabos tartományban mozognak, amiből az a következtetés vonható le, hogy a NIO nagy valószínűséggel elérte gyártói kapacitása csúcsát. Hogy ennél is több elektromos autót el tudnának-e adni, ha többet is gyártanának, az egyelőre csak találgatás. Az viszont tény, hogy az eladási számok beálltak egy stabil szintre idén.
Az Insideevs magazin grafikonja ismét szépen szemlélteti a helyzetet, ami július hónapban 7931 darab eladott autót jelentett, 125 százalékos növekedést mutatva fel az egy évvel ezelőtti időszakhoz képest. A NIO eladásai a típusok tekintetében az alábbi megoszlással szerepel:
- ES6 (5 üléses crossover) 3669 darab, 41 százalékos növekedés a tavalyi eredményhez képest.
- EC6 (az ES6 coupe változata): 2560 darab
- ES8 (6, vagy 7 üléses SUV): 1702 darab (84 százalékos növekedés egy erős visszaesés után)
- Összesen: 7931 darab
A 2021-es év idei számai a típusok tekintetében:
- ES6: 21 692
- EC6: 17 544
- ES8: 10 651
- Összes: 49 887 (182 százalékos évközi növekmény)
A NIO a létezése óta 125 528 darab elektromos autót gyártott le és adott el, ebből 75 900 az elmúlt 12 hónap eredménye. Az alábbi három grafikon pedig a NIO modelljeinek eladási darabszámait prezentálja:
A NIO egyébként nem csak az autóiról ismert, hiszen jelenleg ők az egyetlen cég, akik képesek működtetni egy akkucseretelepet. Pedig ebbe még a Teslának is beletört a bicskája. Ez a technológia egyébként szerencsére az európai nyitás során is elérhető lesz. Ráadásul a NIO kész megosztani a technológiát más autóipari szereplőkkel is. A kezdeményezés érdekes, azonban részleteket egyelőre nem tudni a programmal kapcsolatban. Az azonban biztos, hogy ezeket a cseretelepeket csak a NIO technológiájára hagyatkozók használhatnák, tehát felmerülhet egy esetleges technológia-bérbeadás lehetősége is más autógyártóknak.