A Volkswagen egyre nagyobb téteket dob az elektromos mobilitás kártyaasztalára, melynek alapja a MEB padlólemez és az erre épülő elektromos modellek. A Volkswagen Csoport idén februárban jelentette be, hogy 2022-re minden jelentős járműszegmensben kínál a moduláris elektromos platform (MEB) műszaki alapjaira épülő elektromos gépkocsit. 2025-ig csak Volkswagen márkajelzéssel 20 elektromos modellt vezetnek be, 2025-re pedig éves szinten legalább 1,5 millió elektromos gépkocsi értékesítése szerepel a tervekben.
A növekedés tehát folyamatos, de mi biztosítja ennek fenntarthatóságát és bővülési lehetőségeit? Természetesen az autógyárak, amiket a Volkswagen már egy ideje elkezdett átállítani az új, MEB padlólemezes járművek gyártására. Európában jelenleg 3 helyen készülnek ezek a járművek (VW járművek: Zwickau, Drezda – Škoda járművek: Mladá Boleslav), míg Kínában 2 gyár is a márka sikerein dolgozik: Foshan, Antig.
A következő gyár, ahol beindul a gyártás Emden, vagy Hanover lesz, az átalakítási munkák befejezésének függvényében. A VW mostani sajtónyilatkozata alapján most Emdenbe látogathatunk el, hogy megnézzük, miként állnak most a munkálatok, melyek már tavaly nyár óta zajlanak, de persze a mostani termelés zavartalanságát biztosítva (Passat, Arteon). Emdenben jelenleg 8000 dolgozó van, őket átképzik az elektromos autók gyártására, így mindenki munkahelye megmarad.
Az első itt gyártott elektromos autó az ID.4, viszont itt készül majd az AERO B. néven futó (most még, folyamatosan változik) modell is. A szedán és a kombi kivitel 2023-tól várható.
Ennek érdekében persze számos átalakítást kell eszközölni, most éppen az augusztus 2-tól 27-ig tartó időszakra vonatkozóan, ami egy karbantartási szünet lesz Emden életében. A munkálatokon több, mint 1000 alkalmazott és külső munkavállaló, mintegy 300 helyszínen dolgozik a gyáron belül. Ezen kívül építik az új szerelőcsarnokot is, ahol a MEB padlólemezes autók készülnek. Ez 2022 első felében készül el a tervek szerint. Az emdeni üzem átalakítása a Volkswagen ACCELERATE stratégiájának lényeges eleme és segítségével a vállalat gyorsan és következetesen alkalmazkodna az autóipar nagy horderejű változásaihoz. Uwe Schwartz, az Emden üzemvezetője hangsúlyozza:
„A következő négy hétben további fontos lépéseket teszünk az ID.4 Emdenben történő gyártásindítása érdekében. A Volkswagen második nagy németországi villamosüzemévé való átalakulás Zwickau mellett most a döntő szakaszba lép. Ugyanakkor optimalizáljuk a gyártást is annak érdekében, hogy a karbantartási szabadság után zökkenőmentes újraindítást biztosítsunk a Passat és az Arteon számára. Hálás köszönet a Volkswagen minden érintettjének, valamint azoknak a külsős cégeknek, melyek az üzemben dolgoznak a gyártás leállítása alatt. „
Rögtön a karbantartási szünet után 200 emdeni alkalmazott fog képzést kapni az ID.4 összeszerelése kapcsán, hogy az év végi gyártásindulás zökkenőmentesen menjen. Az átmeneti időszakban az Arteon, Arteon Shooting Brake és a Passat is itt készül majd még.