Az egységesítés a gyártásban mindig csak előnyöket hoz, melyek közül a költségek csökkentése és a gyártás erőteljesebb optimalizálása a fő szempont a döntéshozóknál. A nagy autógyártók is régóta tudják, hogy minél szerteágazóbb termékpalettával dolgoznak a gyártás során, annál bonyolultabb, így végső soron annál drágább lesz a végén egy autó előállítása. Az elektromos autók esetében különösen fontos most az optimalizálás, mert minden összeg számít főleg akkor, mikor még csak az elektromos autók felfutásánál járunk.
A nagyok közül a Volkswagen Csoport például jó előre felismerte ezen dolgokat és a teljes elektromos Volkswagen palettát a MEB padlólemezre álmodta meg pár évvel ezelőtt. Éppen ezért egy nagyot léptek előre és Csoport szinten is meg fogják kezdeni a következő években az egységesítést a márkák között. Ennek eredménye lesz a szabványosnak nevezhető akkucella (Unified Cell) és egy új padlólemez (SSP).
Elon Musk remekül átlátja a lehetőségeit, így a fenti eszmefuttatás vélhetően az ő agyán is átfutott. A legutóbbi, negyedéves eredményeket értékelő konferenciahívásában megemlítette, hogy nagyobb egységesítést akar látni a Tesla gyártásában, ami első körben a használt akkucellatípusokat fogja érinteni. A Tesla jelenleg 3 formátummal foglalkozik, szerencsére mindhárom kivitel a cilinderes kialakításra alapul, ám hosszú távon biztosan nem maradhat így:
- 18650: Tesla Model S, X és az első Roadster épült erre a cellatípusra
- 2170: a Tesla Model 3-ban mutatkozott be a formátum és a Model Y-ba is ez kerül
- 4680: a márka legújabb fejlesztésű cellája és a Tesla Semi kamion, valamint a Cybrtruck és az új Roadster épülnek erre az akkura.
A paletta tehát igen széles és csak tovább árnyalja a képet a felhasznált kémia, melyet általában a beszállító határoz meg. A japán Panasonic esetében NCA, a dél-koreai LG Energy Solution esetében NMC kémiáról beszélhetünk, míg a kínai CATL az olcsóbb és kobaltmentes LFP kémiát hozza.
Ideje tehát egységesíteni, amivel a Tesla biztosan jól jár, hiszen kedvezőbb áron juthat hozzá a cellákhoz. Elon Musk szerint maximum 2 külső formátumú cella lenne az ideális. Ugyanez az elvárás érvényesülne a kémia tekintetében: egy nikkel és egy vas-alapú.