Nem hiába hangzott el oly sokszor az a közhely, hogy elektromos autót ma még csak akkor lehet tömeges méretben gyártani, ha akkumulátor is van hozzá. A nagy autógyártók sorra jelentik be, hogy az évtized végére ki fogják vezetni kínálatukból a belsőégésű motorokat, helyüket pedig a tisztán elektromos meghajtású autók veszik át. Legutóbb a Daimler, azon belül is a Mercedes-Benz dobta be a 2030-as határidőt, amit saját maguknak szabtak.
A fenti cikkben alaposan összefoglaltuk, hogy mire számíthatunk a csillagos márkától a következő időszakban, köztük az akkucellákra vonatkozó igényeket: A Mercedes-Benz-nek több mint 200 gigawattos éves akkumulátor-kapacitásra lesz szüksége a következő időszakban, ahogy megtörténik az átállás az elektromos meghajtásra. Ennek érdekében pedig partnerei segítségével nyolc hatalmas akkumulátor-gyárat hoz létre világszerte a korábban tervezett kilenc gyáron felül. Az akkumulátorok következő generációjánál az egységesítés fontos ismérv lesz, így a Mercedes-Benz személyautók és haszongépjárművek 90 százalékánál alkalmazhatók lesznek.
Ezen infók fényében tehát globálisan 17 akkugyárról beszélünk jelenleg. Ám úgy tűnik, hogy a Daimler ennél tovább menne, biztosítva a csoport-szintű ellátottságot. Ennek egyik záloga lehet az említett egységes szabványú akkucella bevezetése, hasonlóan a VW ötletéhez. A másik pedig, hogy a Teslához hasonlóan ők is kiadhatják bérgyártásba a cellát, hogy minél többet tudjanak belőle felhalmozni és beépíteni.
Talán épp a fent említett okok vezethettek ahhoz, hogy a Daimler több akkugyártó vállalattal is felvette a kapcsolatot. Köztük van a kínai CATL is, mely tárgyalásokról a német Spiegel írt egy cikket. Szerintük egyrészt eleve rendelnek majd a németek akkucellákat a CATL-tól, de van egy csavar a történetben: az EQS és a jövőre érkező EQE modellekbe szánt akkumulátorokat a Farasis Energy szállította volna. Annak tervezett európai gyárából, ám úgy tűnik ez a gyár nem fog megépülni, így a Farasis a kínai üzeméből tervezné teljesíteni a megrendelést. A Daimlernek azonban ez valószínűleg nem elég biztosíték, így megindultak a tárgyalások a CATL képviselőivel is a megrendelés kapacitásának növeléséről, amit a márka még nem erősített meg a médiának.
Ennek kapcsán beszélnénk két kihagyott ziccerről az akkumulátorok biztosítása kapcsán: a Daimlernek kétszer is lett volna lehetősége komoly részesedéssel beszállni a Northvoltba, de első alkalmammal köszönték és nem kértek a lehetőségből, majd a tárgyalások megújításakor már ők pattantak le a Northvolt asztaláról.