Három változatban érkezhet az elektromos Volkswagen kisbusz

0

Lassan, de azért csordogálnak a hírek az ID. család egyik legjobban várt tagjáról, az elektromos kisbuszról. A legendás Transporter T1 elektromos reinkarnációjaként is megismert elektromos furgon szintén a Volkswagen MEB padlólemezére épül meg és a dolgok jelen állas szerint Európában már jövőre, az Egyesült államokban csak 2024-ben mutatkozik be a vásárlóknak.

Ám addig is folyamatosan érkeznek az információk, hogy mit is várhatunk a BUZZ esetében. Legutóbb az Automotive News írt néhány érdekességet a járműről. Cikkük szerint a kisbusz három kivitelben lesz majd kapható, ebből kettő a személyszállításra és egy pedig az árumozgatásra lenne kihegyezve. Az első két kivitel leginkább az ülések elrendezésében fog különbözni.

Az egyik BUZZ verzióban akár hat ülést is találunk, mindegyikhez tartozni fog egy saját kijelző, amin vélhetően információkat, vagy médiatartalmat tud majd az utazó megjeleníteni. Ez a kivitel elsősorban az úgynevezett „ride-pooling”, vagy az utasszállítás területén lehet nyerő, ahol gyakorlatilag egy adott útvonalon kell embereket összeszedni. Erre példa mondjuk egy iskolabusz, vagy éppen egy munkásjárat. A másik utasszállító kivitel a hagyományos felállást hozza, vagyis a család, vagy éppen a barátok szállítására alkalmas üléssorokkal.

Az áruszállító kivitel létezéséről már egy ideje tudni. Ennek érkezését erősítette meg újfent a magazin, amit, ha nem lépne meg a Volkswagen, egy valóban kihagyott ziccert tudhatna ezzel magáénak. Tekintve, hogy a Crafter elektromos változatán kívül jelenleg nem igazán van elektromos furgon kínálata a németeknek. A most még csak ID. BUZZ CARGO néven futó furgonnak sincs még meg a teljes neve.

A német gyártó a 2018 őszi, Hannoveri Haszongépjármű Kiállításon mutatta be, MEB platformra épített elektromos modelljét. A személyszállító I.D. Buzz alapjaira épített autó nagyon sokban hasonlít az alapra, amiből átalakították. Mindössze annyi eltéréssel, hogy nincsenek hátsó ablakok és a furgon hátsó részén egy 106 mm-es túlnyúlás látható, ezáltal nagyobb lett a csomagtér. Továbbá méretekben az I.D. Buzz Cargo a Transportert másolja a maga 5048 mm-es hosszúságával, 1976 mm-es szélességével és 1963 mm-es magasságával. A tengelytávja pedig 3300 mm-es hosszúságot kapott, míg az abroncsok 20, vagy 22′-os felniken gördülhetnek, mindkettő 235/55 méretben.

Eriqo
Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!