Elkészült a százezredik BYD Han tölthető e-autó

0

Láthattuk, hogy a kínai elektromos autós eladások ismét rekordot döntöttek 2021 júniusában, de nézzük meg, hogy mi a helyzet az egyes kínai márkákkal. A nagyobb gyártókat minden hónapban megvizsgáljuk, tesszük ezt azért is, mert nagy reményekkel tekintünk abba a jövőbe, ahol Európai útjain is megjelenhetnek ezen elektromos modellek.

Az ország egyik legnagyobb és legöregebb autógyártója a BYD elektromos autók tekintetében is egyre inkább felveszik a fonalat, legyen szó plug-in hibridről, vagy éppen tisztán elektromos modellről.

Ezúttal egy igen örömteli hírről számolhatunk be, de sajnos továbbra is csak Kína tekintetében. A BYD a napokban gyártotta le a százezredik Han elektromos szedánját, melyből megvásárolható a plug-in hibrid és a tisztán elektromos meghajtású változat is. A dolog pikantériája, hogy a BYD Han csupán egy éve van a piacon, vagyis 2020 nyara óta vettek ennyit a típusból.

A Han tekintetében a 2021-es számok 52 231-nél álltak legutóbb. Ebből 38 679 volt a tisztán elektromos, míg 13 552 a plug-in hibrid. Mindkét kivitel gyomrában a BYD új, saját fejlesztésű Blade cellái teljesítenek szolgálatot, mellyel elérhető a kiváló és tartósan magas teljesítmény. A BYD Han Kínában az alábbi árakon vihető haza az ottani kedvezmények és állami támogatások után:

  • BEV: 229 800 jüan ($35 460) és 279 500 jüan ($43 130) között változik, felszereltségtől függően.
  • PHEV: 219 800 jüan ($33 920) és 239 800 jüan ($37 010) között változik, felszereltségtől függően.

A tisztán elektromos BYD Han főbb tulajdonságai:

  • Akár 605 km NEDC hatótáv
  • Két opció az akkupakk kapacitásának megválasztásakor:
    65 kWh-s akkupakk az 506 km NEDC hatótáv érdekében, első kerék meghajtással
    77 kWh-s akkupakk az 605 km NEDC hatótáv érdekében, első kerék meghajtással és 550 km NEDC hatótávval összkerékmeghajtás esetén.
  • Blade Battery – Lítium Vas Foszfát (LFP) kémiával
  • 0-100 km/h gyorsulás 3.9 másodperc alatt az összkerekes verzió esetében.
  • Teljesítményszintek:
    FWD (163 kW)
    AWD (163 kW első + 200 kW hátsó)
  • Nagy hatékonyságú szilikon karbid MOSFET inverter
  • DC villámtöltés 30-ról 80 százalékra 25 perc alatt, 10 perc alatt 135 km-re elegendő energia betáplálása
  • Légellenállási együttható: 0.233
  • Hossz 4980 mm, Szélesség 1910 mm, Magasság 1495 mm, Tengelytáv 2,920 mm

A BYD már most azon dolgozik, hogy végül minden elektromos autóját fel tudja ruházni a Blade cella nyújtotta előnyökkel, ezek ráadásul karöltve érkeznek az e-platform 3.0 tudásával.

Eriqo
Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!