A Volvo Cars gyors ütemben halad azon céljának megvalósítása felé, hogy tisztán elektromos autógyártóvá váljon. Ehhez kapcsolódóan a vállalat szorosabban részt vesz az akkumulátorcella-technológia fejlesztésében és gyártásában; a jövőben forgalmazandó akkumulátorai pedig az ügyfelek elvárásaival összhangban hosszabb hatótávolságot és gyorsabb tölthetőséget kínálnak majd.
Ennek érdekében a vállalat tökéletesített lítium-ion akkumulátor-technológiával vértezi fel elektromos járműveinek hamarosan piacra lépő, második generációját. Kezdve azzal a szabadidőjárművel, amely elsőként alkalmazza majd az autógyártó vadonatúj, tisztán elektromos technológiai platformját.
Az évtized derekára, a harmadik generációs elektromos járműve piacra lépésével pedig a Volvo Cars még tovább fejleszti a hatótávolságot, az akkumulátorokat pedig teherviselő elemként integrálja a padlólemezbe, ezzel merevítve a jármű vázszerkezetét, és javítja annak üzemi hatásfokát.
A Volvo Cars rövid távon Svédország vezető akkumulátor-specialistájával, a Northvolt vállalattal együttműködve kívánja akár 50%-kal növelni az akkumulátorcellák energiasűrűségét (a jelenleg elérhető akkumulátorokhoz viszonyítva.) Az évtized vége felé a Volvo Cars el kívánja érni az 1000 Wh/liter energiasűrűségi mérföldkövet, és ezzel 1000 kilométeres valós hatótávolsággal felruházni elektromos járműveit.
„Arra törekszünk, hogy a tisztán elektromos Volvo gépkocsik használata folyamatosan egyre több előnnyel járjon ügyfeleink számára.” – mondta Henrik Green, a vállalat műszaki igazgatója. „Akkumulátorcelláink kialakításának és integrálásának leegyszerűsítése révén csökkenthetjük járműveink tömegét és javíthatjuk azok helykínálatát. Ez számottevő előrelépést hozhat az akkumulátorok kapacitása, hatótávolsága és töltési ideje terén.”
A Volvo Cars és a Northvolt közötti, tervbe vett együttműködés keretében 100 százalékban megújuló energia felhasználásával fogják gyártani az akkumulátorcellákat; a Volvo Cars arra törekszik, hogy 2025-re egyéb akkumulátor-beszállítóival is elérje ugyanezt. A Volvo Cars a jövőben határozottan csökkenteni szándékozik akkumulátorainak szénlábnyomát, és ennek égisze alatt hatékonyabban fogja hasznosítani a bennük található, értékes nyersanyagokat. Ahol csak lehetséges, az akkumulátorok újragyártására vagy újrahasznosítására fog törekedni, továbbá vizsgálja az első életciklust követő felhasználás lehetőségeit (pl. energiatárolás.)
Már az XC90 utódmodelljénél megjelenik a kétirányú töltés funkció, amely lehetővé teszi, hogy a felhasználók a jármű akkumulátorában tárolt, felesleges energiát visszatöltsék az elektromos hálózatba. „Olyan fenntartható, tisztán elektromos járműveket szeretnénk kínálni ügyfeleinknek, amelyek egyszerűbbé és örömtelibbé teszik az életüket.” – mondta Henrik Green, a vállalat műszaki igazgatója. „Az intelligens innováció és a kulcsfontosságú partnerekkel folytatott együttműködés révén pontosan azt nyújthatjuk ügyfeleinknek, amire vágynak: nagyobb hatótávolságot, rövidebb töltési időt, és kedvezőbb költségeket, és ezzel párhuzamosan elősegíthetjük az elektromos mobilitás mind szélesebb körű meghonosítását.”
A Volvo Cars villamosítási terveinek megvalósítása során mindvégig vertikális integrációra törekszik, azaz akkumulátorait, villanymotorjait és az ezek vezérléséhez szükséges szoftvereket stratégiai partnerek bevonásával, házon belül fogja tervezni, fejleszteni és gyártani.