A Volkswagen cseh leányvállalata, a Skoda bemutatta a legújabb stratégiáját ami 2030-ig szól. Az egyik legfontosabb újítás az elektromobilitással kapcsolatos: A Skoda az évtized végéig legalább még három tisztán elektromos modellt dob piacra.
A márka jövőjének szentelt „Next Level – ŠKODA Strategy 2030” sajtótájékoztatón Thomas Schäfer összefoglalta a következő évek általános célkitűzéseit: “Hogyan fog kinézni a vállalatunk 2030-ban?” Egy mondatban elárulta: “A ŠKODA-t még nemzetközibbé, elektromossá és digitálissá tesszük.” “Ennek elérése érdekében három kiemelt prioritásra fogunk összpontosítani: növekedés, felfedezés és elköteleződés. Ezek az erős pillérek támogatják intézkedéseinket. Hűek maradunk a márkaértékeinkhez: az egyszerűsítéshez, az emberiességhez és a meglepetésekhez. Ezek mindig is megkülönböztettek minket, erősek és továbbra is relevánsak.”
A „Next Level – ŠKODA Strategy 2030” ütemtervében a Škoda elárulta, hogy a három tisztán elektromos modellje jóval az Enyaq iV modell alatt helyezkedik el ár és méret tekintetében egyaránt. A kisebb tisztán elektromos modellek bejelentése illeszkedik a cseh vállalat priorításai közé, miszerint a modellportfóliójukat a belépő szintű modellek irányába kell bővíteni.
Továbbá Thomas Schäfer elárulta, hogy a Škoda sikeréhez elengedhetetlen az ügyfelek előtérbe helyezése és a trendek követése. A trendek pedig egyértelműek: a károsanyag kibocsátás csökkentése, elektromosítás és a digitalizáció. A csehek nagyobb figyelmet akarnak fordítani az online értékesítésre is. 2025-re minden ötödik Škoda modellt ezen az úton akarnak értékesíteni.
”A piacok alakulásától függően a célunk az, hogy 2030-ra a teljesen elektromos Škoda modellek az európa eladások nagyjából 50-70 százalékát tegyék ki” – árulta el Schäfer. A csehet nem titkolt célja, hogy a hagyományosan ipari ország az elektromobilitás központjává váljon a jövőben. Tehát a Škoda valamennyi csehországi üzemében elektromos autókat és azok alkatrészeit is gyártani fogja.
2030-ra Európa öt legkelendőbb márkája közé szeretne a cseh autógyártó kerülni, mindezt olyan megfizethető árú modellekkel akarják elérni, mint a nemrég bemutatott teljesen megújult Fabia.
A Škoda kemény lépéseket tesz a környezetvédelmi céljainak szigorítása érdekében. Például a cseh autógyártó célja, hogy a 2020-as célhoz képest további 50 százalékkal csökkentse flottájának kibocsátását és 2030-tól az összes cseh és indiai gyárában karbonsemleges módon gyártsa járműveit.