Viszik az olcsó kínai Wuling elektromos autót, mint a cukrot

0

Egy dolgot biztosan nem lehet a Wuling Hong Guang MINI erényeinek listájáról elvenni, az pedig az, hogy rendkívül sikeres elektromos autó. Sőt, Kínában ebből az autóból adják el legtöbbet. Konkrétan 2021 májusában 29 706 darab eladott autót jelent, mely szám a kínai személyautókért felelős szervezet, a CPCA (China Passenger Car Association) adatszolgáltatásából származik és napjaink egyik népszerű elemzője elemezte ki egy kicsit alaposan, hogy mi áll a számok mögött.

Elsőként az insideevs magazin grafikonját mutatjuk meg, ami jól szemlélteti, hogy mi történik az elektromos kisautóval a tavaly nyári bemutatkozása óta. A Wuling minije után jön a Tesla Model Y (12 728 darab), majd a dobogó harmadik helyére a Tesla Model 3 áll (9208). Valljuk be, a második és a harmadik helyezett teljesen már kategóriát képvisel, mint a Wuling miniautója és árban is más világ.

Idén júniusban lesz egy éve, hogy az autót piacra dobta a SAIC-GM-Wulling közös vállalat, melyből eddig több, mint 260 000 darabot adtak el Kínában. Hatalmas mennyiség, átlagosan napi 700 elektromos Wuling mini kerül valakihez. Ha a gyártó, vagy éppen a CPCA adatait vesszük alapul, akkor is elmondható, hogy ebben az évben már 128 796/140 000 darabot adtak el az autóból, míg a Tesla Model 3 esetében ez 68 330, a Model Y-nál 34 557 darab. Ha ez így folytatódik, akkor idén meglehet a 400 000 eladott Wuling Mini Kínában, amivel idén is ez az autó lesz a legjobban fogyó elektromos autó az országban.

A mostani forma pedig hamarosan egy testvért is magáénak tudhat, hiszen már tervben van a kabrió kivitel is, Hong Guang MINI EV Cabrio néven. Ezzel pedig elérheti a gyártó azt, hogy további vásárlók fáradhatnak pénzükkel a kasszához.

A fenti számok eddig csak Kínára vetítve jöttek ki, ám sok más kínai elektromos autóhoz hasonlóan a Wuling Hong Guang MINI nemsokára megérkezik Európába, mégpedig a tervek szerint 9900 euróért bezsebelhetünk egy ilyen kisautót, igaz a kínaihoz képest jelentős átalakításokkal. A kínai verzióhoz képest olyan tételeket kellett beépíteni, mint az ESP, légzsákok, új kerekek és LED világítás. Európában csak a nagyobb, 13,8 kWh-s akkupakkal lehet majd az autót megvenni, amivel a Dartz Group vezetője, Leonard Yankelovich szerint az autó 200 km-t is képes lehet megtenni.

Eriqo
Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!