Két új alacsony padlós elektromos buszt dob piacra a Mellor

0

A Mellor Anglia egyik ismert buszgyártó vállalata, ami most e-mailben küldött sajtónyilatkozatban tudatta az autós médiumokkal, hogy két új modellel bővíti elektromos buszaik portfólióját. Az új modellek a Mellor Orion E23 és maxima E23 néven érkeznek. Mindegyik buszban 23 személy tud helyet foglalni, ám a két busz között kiépítésben és tudásban már jelentős különbségek vannak.

A kisebb Orion E23 és a nagyobb Maxima E23 mindegyike alacsony padlós kiépítésben érkezik meg, ezzel is segítve a minél könnyebb ki és beszállást az elektromos járművek utasterébe. A buszok elsősorban az óvodai és iskolai személyszállítás területén lehetnek majd igazán sikeresek, de szinte bármilyen területen megállja a helyét a két busz, melyek tervezésére és gyártására az angol kormányzat által elkülönített támogatásból is jutott. Ez a támogatás ott ZEBRA (Zero-Emission Buses Regional Area) néven fut és 120 millió angol Fontos (nagyjából 48 milliárd Forint) keretösszeggel támogatja az helyi emisszió-mentes buszok gyártását és beszerzését.

A most megrendelt Orion E23 és Maxima E23 elektromos buszok várhatóan még idén nyáron a megrendelők flottáját színesítheti, készen várva az ősszel kezdődő tanulmányi évadot. A komolyabb akkupakkot felvonultató Orion E23 padlólemezei alatt egy 92 kWh-s egység lakik, mellyel a busz 200 km hatótávot képes teljesíteni egyetlen töltéssel. A nagyobb testvér a Maxima E23, ennek padlójában csak egy 80 kWh kapacitású kivitel lapul, nagyjából 160 km valós hatótávot engedve a sofőrnek. Az Orion tömege üresen 5500 kg, míg a Maxima már 7200 kg-os.

Szerencsére elektromos buszokért nem kell Angliáig mennünk, hazánkban is egyre több helyen bukkannak fel ilyen tömegközlekedési eszközök. Az egyes városok tömegközlekedési társaságai egymás után szerzik be az elektromos buszokat és már ott tartunk, hogy többek között Székesfehérvár, Budapest, Szolnok, Kecskemét, Esztergom, Zalaegerszeg, Békéscsaba, Paks utcáin járnak, vagy jártak próba jelleggel.

Steiner Attila, az Innovációs és Technológiai Minisztérium körforgásos gazdaság fejlesztéséért, energia- és klímapolitikáért felelős államtitkára az eddigi tapasztalatokról elmondta, átlagosan napi 165 kilométert tettek meg az elektromos buszok és kilométerenként 60 forinttal olcsóbb volt az üzemeltetésük. Emellett egy hónap alatt közel 4500 kilogrammnyi szén-dioxiddal kevesebbet bocsátottak ki, ami éves szinte, buszonként 50 ezer kilogrammot jelent.

Eriqo
Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!