A BMW iX készen áll a sorozatgyártásra, így az első példányok 2021 novemberében megérkeznek a világ útjaira. A BMW Group új technológiai zászlóshajója a vezetés zéró emissziójú élményét, a márka által fémjelzett sportosságot és a kompromisszumoktól mentes tisztán elektromos hatótávolságot a legapróbb részleteket is átható fenntarthatóság üzenetével egyesíti. Úttörő formanyelvével és luxus színvonalú utasterével a BMW iX a Sports Activity Vehicle (SAV) járműkoncepció merőben új értelmezését váltja valóra. Az első pillanattól kezdve tisztán elektromos mobilitásra tervezett modell az autóipar jövőbeni eszköztárát hozza el a jelenbe, az automatizált járművezetés, járművezérlés, járműkapcsolati megoldások és digitális szolgáltatások terén egytől egyig olyan innovációkkal, amelyek a prémium minőségű mobilitás páratlan formáját testesítik meg a szegmensben.
A BMW iX kétféle modellváltozatban ünnepli világpremierjét. Mindkét kiadásban elektromos összkerékhajtás dolgozik, a BMW iX xDrive50 modell esetében 385 kW / 523 lóerő, a BMW iX xDrive40 modell esetében pedig 240 kW / 326 lóerő maximális teljesítménnyel. A hajtáslánc hatékonyságát a legkorszerűbb akkumulátorcella-technológia fokozza, amely a valós körülmények közötti legdinamikusabb járműhasználat eredményeit vizsgáló, globális szabvány szerint működő tesztciklus (WLTP) mérései szerint egyetlen feltöltéssel 630 (BMW iX xDrive50), illetve 425 (BMW iX xDrive40) kilométerre elegendő energiát képes eltárolni. A két modellváltozathoz egy későbbi időpontban a BMW iX M60 modell is csatlakozik, amely több mint 440 kW / 600 lóerő maximális teljesítményével a vezetés zéró emissziójú élményének kivételesen sportos válfajával kecsegtet.
A BMW iX vázszerkezeti, technológiafejlesztési és futómű-hangolási megoldásainál a tervezők a fejedelmi menetkomfort és a sportos kezelhetőség tökéletes harmóniáját vették alapul. A karosszériaváz alumínium keretét a tetőben, az oszlopokban és a hátsó merevítő elemekben szénszál-erősítésű műanyagból (CFRP) építkező Carbon Cage erősítés egészíti ki, az intelligens anyagkombináció így amellett, hogy minimalizálja a modell saját tömegét, a vázszerkezet merevségét is jelentős mértékben fokozza. A modell optimalizált légellenállási együtthatója (0,25) a hajtáslánc hatékonyságára és a tisztán elektromos hatótávolságra is pozitív hatást gyakorol.
A BMW iX elektromos összkerékhajtása minden vezetési szituációban optimális mértékű forgatónyomatékot továbbít az első és a hátsó kerekekhez. A hajtásfüggő kipörgés-korlátozás, amelyet a mérnökök most először építettek be intelligens összkerékhajtásba, még tovább fokozza a modell tapadását és menetstabilitását. A BMW iX xDrive50 4,6 másodperc, a BMW iX xDrive40 pedig 6,1 szekundum alatt gyorsul fel álló helyzetből 100 km/órás sebességre.
Az ötödik generációs BMW eDrive hajtáslánc-technológia része a legkorszerűbb akkumulátorcella-technológiával szerelt nagyfeszültségű akkumulátor is, amelynek megegyező térfogathoz rendelt nettó energiasűrűsége mintegy 40 százalékkal nagyobb, mint a 2020-as BMW i3 tisztán elektromos prémium kompaktban használt nagyfeszültségű akkumulátoré. A tervezőmérnökök a BMW iX xDrive50 padlólemezébe egy 105,2 kWh nettó kapacitású (bruttó 111,5 kWh), míg a BMW iX xDrive40 padlólemezébe egy 71 kWh nettó kapacitású (bruttó 76,6 kWh) nagyfeszültségű akkumulátor építettek be.
A BMW iX alapfelszereltségének része a rendkívül hatékony hőpumpával dolgozó, integrált fűtő- és hűtőrendszer, amely nem csupán az utastér, de a nagyfeszültségű akkumulátor és a hajtáslánc optimális hőmérsékletéért is felel. Az előrelátó hőkezelő rendszer arra is képes, hogy a nagyfeszültségű akkumulátor működési hőmérsékletét a betervezett gyorstöltések előtt a gyors és hatékony járműtöltéshez leginkább optimális hőmérsékleten tartsa.
A BMW iX xDrive50 modell esetében akár 200 kW töltési kapacitású DC gyorstöltés, míg a BMW iX xDrive40 modell esetében akár 150 kW töltési kapacitású gyorstöltés is elérhető, amellyel a nagyfeszültségű akkumulátor töltöttségi szintje 35 perc (BMW iX xDrive50), illetve 31 perc (BMW iX xDrive40) alatt 10 százalékról 80 százalékra tölthető. Sőt mi több, 10 százalékos akkumulátor-töltöttségről a BMW iX xDrive50 modell 150 kilométerre, a BMW iX xDrive40 modell pedig 95 kilométerre elegendő energiát képes DC gyorstöltéssel tíz perc alatt felvenni.
A BMW iDrive kijelző- és operációs rendszer új generációja a BMW iX modellben ünnepli világpremierjét, természetes párbeszéddé emelve az autó és a vezető közötti kapcsolatot. A technológia alapja az új BMW Operációs Rendszer 8, amelyet a BMW Ívelt Kijelző érintés-érzékeny járművezérlési megoldásai, valamint a továbbfejlesztett BMW Intelligent Personal Assistant élőbeszédre képes funkciói szerint terveztek meg a mérnökök. A BMW Ívelt Kijelző egy 12,3” képernyő-átmérőjű digitális műszeregységet és egy 14,9” képernyő-átmérőjű központi kijelzőt foglal egyetlen üvegfelületbe, amelynek íveltsége a vezetőt helyezi a középpontba. A digitális személyi asszisztens újabb, minden korábbinál intelligensebb funkciókra képes, kommunikáció közben pedig új grafikát jelenít meg a kijelzőn.
A BMW iX sorozatgyártásban kínált példányai a BMW Group dingolfingi gyárában látnak napvilágot. A modell és a beépített akkumulátorcellák teljes termelési folyamatához szükséges energiát a létesítmények kizárólag megújuló erőforrásokból nyerik ki. A BMW Group a nagyfeszültségű akkumulátorokhoz szükséges kobaltot és lítiumot ellenőrzött ausztrál és marokkói forrásokból szerzi be, ahonnan az alapanyagokat közvetlenül akkumulátorcella-gyártó partnereihez szállítja. Az elektromos motorok szinkronmotor-alapelv szerinti működése lehetővé teszi az erőforrások ritkaföldfémektől mentes sorozatgyártását. Tömegtermelési folyamataiban ráadásul a vállalatcsoport kizárólag napenergia felhasználásával előállított alumíniumot használ.
A BMW iX erőforrás-hatékony sorozatgyártásához mindezek mellett a másodlagos alumínium és az újrahasznosított műanyag nagyarányú alkalmazása is hozzájárul. A modell utasterében FSC-igazolt faanyagot, cserzett olajlevél-kivonattal finomított bőrt és más természetes anyagokat használnak. A padlóborításhoz és a szőnyegekhez használt nyersanyagok között újrahasznosított halászhálók is megtalálhatók.