Ha jobban belegondolunk abba, hogy az elektromos autókról szóló hírek mely régiókból érkeznek, akkor döbbenünk rá igazából, hogy Oroszországból eddig nem nagyon jönnek hírek a témában. Ez persze elsősorban a személyautós üzletágat érintve igaz. Az elektromos buszok terén kifejezetten jól állnak az oroszok, köszönhetően a Kamaz saját elektromos busz gyártásának és gyárának Moszkva mellett.
Talán ennek a gyárnak is köszönhető, hogy az orosz főváros buszflottájában olyan mértékű az elektromos maghajtásra való átállás, hogy a tervek szerint már 2030-ra az összes ottani busz elektromos lesz, ami közel 2000 darab buszt jelent. Az oroszok tavaly októberben üzemelték be az 500. elektromos buszt a város területén. Ezzel pedig Moszkva már tavaly olyan városokat utasított maga mögé, mint London (300 db), Párizs (259 darab), Berlin (200 db) és Amszterdam (164 db).
Sajnos az elektromos autókra való átállás terén közel sem ekkora a mozgolódás, talán ezen változtathat majd a Tesla megérkezése a régióba. Ráadásul, ha igazak a pletykák, Elon Musk már egy itteni gyár megépítésében is gondolkodik, hiszen az orosz autópic hatalmas lehetőségeket rejt, amiket egy helyi gyárral lehetne teljesen kielégíteni. A Tesla lassan minden nagyobb, jelentősebb régióban jelen van (például: USA, EU, Kína), így nem elrugaszkodott ötlet egy orosz Gigagyár lehetősége sem.
Ami viszont biztosabbnak tűnik, hogy Musk szerint az orosz piacra való belépés közelebb van, mint gondolnánk. Erről egy rövid Twitter videóban beszélt, így alig várjuk, hogy az orosz nyitásról is beszámolhassunk.
@elonmusk Moscow region is definitely best for a #Tesla factory. Best talent, perfect logistics, Mercedes production already here! We’ll find you a perfect spot. pic.twitter.com/ayCGyBGy4y
— Андрей Воробьев (@VorobievAndrey) May 21, 2021
A Tesla becslések szerint jelenleg csupán közel 500 darab autóval van jelen az országban, ezek javarészt egy helyi magáncég, a „Tesla Club” közvetítésével kerültek a tulajdonosokhoz. De vannak olyan darabok is, amik még ennél is kalandosabb úton jutottak el oda. Sajnos ezen autók szervizelése is igen problémás lehet, tekintve, hogy (helyszínt alapul véve) a bécsi, vagy egy kínai szerviz a legközelebbi segítség az ottani Teslásoknak. A hír hallatán állítólag több orosz régió és vállalat vezetője kopogtat Musk ajtaján, felajánlva a segítségüket abban, hogy megtalálják a legjobb helyszínt a Tesla leendő orosz gigagyárának.