A Tesla életében a Model Y egy elég nagy korszakváltozást hozó típusnak készül, főleg a 2021-es év tekintetében, hiszen a Model 3 mellett ez lesz vélhetően az egyik legkeresettebb és a legnagyobb példányszámban eladott Tesla. Ezeket a darabokat persze le is kell gyártani valahol.
Rendszeres olvasóink már bizonyára tudják, hogy erre a célra a következő, már építés alatt álló üzem a Giga Texas lesz.
A szintén építés alatt álló berlini gyár problémáihoz képest itt minden gördülékenyen és simán megy, de hát ennek így is kell lennie a márka hazájában. Itt nem kell a helyi nacionalizmussal megküzdenie Musk csapatának. Németországhoz hasonlóan Texasban is már a munkaerő toborzása zajlik, ami a hamarosan esedékes gyárnyitást vetíti elő.
A munkaerő mellett a termelést végző gépek is folyamatosan érkeznek az üzem területére, melyek közül az IDRA öntőgépei iránt különösen nagy az érdeklődés. Nem csoda, hiszen a Model Y lesz az első olyan, sorozatban gyártott autó, ahol ilyen technológiát alkalmaznak, ezzel jelentősen leegyszerűsítve a szükséges alkatrészek számát, így a gyártási költségek is redukálhatók. Az első darabokról készült képek május közepén már felkerültek a netre, így vélhetően a Megacasting eljárás készen várja az üzem nyitását.
Pár napja aztán felkerült pár olyan kép a Twitterre, amin tucatszámra láthatók ezek az elemek, így megállapítható, hogy bár maga az üzem még nem teljesen készült el, egyes részek (mint a Megacasting) már most működik és előre készül a nyitásra!
21 May 2021 Giga Texas … anyone say lots of Model Y castings! Looks like they are really getting up to speed! pic.twitter.com/YSll34oQlN
— Joe Tegtmeyer (@JoeTegtmeyer) May 21, 2021
A Tesla elképzelése az, hogy a hagyományos autógyártási technológiákkal szemben a váz elemeit nem nagyobb lemezekből kivágott, egyesével formázott több száz kis darabkából heggesztenék össze. A szabadalmi kérelemben megjelent képek alapján a Tesla egy hatalmas présgépet használna, mely egyetlen munkaállomáson belül, egy darabból formázná meg az autó vázát. Az első üzem, ahol ez az új technológia a gyakorlatban is bemutatkozhatott, az a fremonti gyár volt még tavaly augusztus végén.
További jó hír, hogy Elon Musk megerősítette, miszerint az itt készülő Model Y-ok gyomrába már az új, 4680-as cellák kerülnek. Ha pedig a Model Y-ban jól vizsgázik a Megacasting technológia, akkor akár a Model S és X típusok is így készülhetnek hamarosan.