Magát a tisztán elektromos Cupra Born koncepcióját és az első terveket még 2019-ben mutatták be a nagyközönségnek. Tavaly a gyártási, véglegesnek tűnő verziót is megismerhettük. Alapjaiban megegyezik a gyártási verzió a tavaly bemutatott modellel, viszont apróbb változtatásokat végrehajtottak a végleges verzión.
“A belső tér tervezésekor beépítettük mindazt, ami a Cupra filozófiáját képviseli: a teljesítményt kevertük a szofisztikált megjelenéssel. Ez az ülésektől kezdve egészen a kormánykerékig megnyilvánul. A minőség iránti szenvedély mellett különös figyelmet fordítottunk a fenntarthatóságra is, újrahasznosított anyagok felhasználása által.”
Nos, a végleges gyártásra érett elektromos Cupra Born verzióját is bemutatták a spanyolok. Markáns vonalai láttán senkit sem ér csalódás, sportosságot hoz az elektromos autók közé.
Az első dolog ami szembetűnik az a 20 colos keréktárcsa-szett. Majd a 4,3 méter hosszú modell erősen lejtett motorházteteje melyet a LED-es fényszórók és a CUPRA felirat tör meg, alatta pedig egy vékony álhűtőrács egy rézsárga splitterrel.
Az elektromos Cupra Born hátulja már a többi modellen megszokott vonások láthatók, azonban a LED fény itt is teljes szélességében végighúzódik a csomagtartón. Alul egy diffúzor látható, ahogy az már megszokott a modern elektromos autóknál. Viszont említést érdemel még a C-oszlopra helyezett rostély, mely összeköti az ajtót és a tetőspoilert.
Az elektromos Born belterét már tavaly láthattuk, de a lenti képeken tisztán látható, hogy a Cupra foglalkozott az autóval, ugyanis remek textúrákat találni a beltérben.
A műszerfal két nagy képernyőt kapott. Egy 12 colos multimédiás rendszert és egy kisebb digitális kijelzőt, amit már láthattunk a Volkswagen ID. modellekben. A kormányon két gombbal váltogathatjuk a vezetési módokat, a kiterjesztett valóság-technológiának hála akár a szélvédőre is vetíthetjük a fontosabb adatokat. A kárpit teljesen újrahasznosított anyagból készült.
A Cupra Born is a Volkswagen MEB platformjára épült, az akkumulátorok a padlólemez alá, a tengelyek közé került. Az elektromos Born hátsókerék-meghajtást kapott. Két változatban lesz kapható az elektromos újdonság, egy 150 és egy 204 lóerős kivitelben. Továbbá opcionálisan kérhető hozzá az e-Boost csomag amivel akár a 231 lóerőt is elérhetjük.
Az erősebb változatban kétféle akkumulátor kapacitás vásárolható meg. Egy 77 kWh-s ami akár 540 kilométer megtételére képes, vagy az 58 kWh-s amivel akár 420 kilométert is meg tudunk tenni egyetlen feltöltéssel. Belépőszinten pedig egy 45 kWh-s akkumulátorral is kapható lesz az elektromos Born.
A Cupra méltán híres arról, hogy a sportos külső mellé sportos vezetés párosul és az elektromos Born is ezt ígéri.
A Cupra Born gyártása szeptemberben indul majd a Volkswagen zwickaui gyárában, ahol a VW testvérmodelljei már egy ideje készülnek.