Az elmúlt pár nap nagy jelentőségű volt a Hyundai Motors életében, hiszen a márka első, dedikáltan elektromos autóknak készült padlólemezére épülő autója, az IONIQ 5 most mutatkozott be az Egyesült Államokban. A tudása és a kinézete alapján minden esélye megvan a sikerre. Ahogyan Európában és Dél-Koreában is hatalmas az érdeklődés az autó iránt, pedig fizikailag még nem is látható az utakon.
Nagyjából két hete írtunk arról, hogy a Hyundai Motors nagy erőkkel készül az Egyesült Államokba, egészen pontosan 7,5 milliárd dollár értékben készül a kontinensen megtámogatni elektromos offenzíváját. 2025-ig bezárólag. Ez nem csak az értékesítéseket érinti majd, hanem az ottani autógyártásukat is, elektromos autók tekintetében.
A Hyundai ugyanis arra készül, hogy bizonyos elektromos modelljeit az USA-ban gyártsa, kielégítve a lokális igényeket. Az első amerikai gyártású, tisztán elektromos Hyundai valamikor 2022-ben készülhet el, vagyis már jövőre. Hogy a sportosabb szedán IONIQ 6, vagy éppen a 7 üléses SUV IONIQ 7 kerül végül kiválasztásra, azt még nem tudni, de utóbbira mindenképpen nagyobb lenne az igény, figyelembe véve az ottani autóválasztási preferenciákat.
Az ottani autós média is kellően szíves fogadtatásban részesítette az IONIQ 5-öt, talán ennek is köszönhető, hogy a márka további részleteket is megosztott a terveiről, egészen pontosan a termékcsalád további két tagját illetően (IONIQ 6 és 7). A (nagy eséllyel) Prophecy tanulmányautóra építő IONIQ 6 érkezése már 2022-ben, míg az akár 7 üléssel is kérhető IONIQ 7 SUV majd csak 2024-ben lesz elérhető. Pontos volt tehát az az értesülése a The Korean car Blog munkatársainak, akik pár hete ezeket az időpontokat határozták meg.
Az IONIQ 6 és IONIQ 7 tudását illetően továbbra is nagy a csend, de ha az IONIQ 5-öt vesszük alapul, akkor hajtáslánc tekintetében minimum az alábbi főbb paraméterekkel fognak az új tagok is rendelkezni:
- A leggyorsabb kivitelű IONIQ 5 5,2 másodperc alatt is megfutja a 0-100 km/h gyorsulást, 185 km/h végsebességig. A Hyundai többször kihangsúlyozta, hogy az autóval vontatni is tudunk majd, 1600 kg maximális tömegig bezárólag.
- V2L funkció: az autóban lesz egy 230V-os „konnektor”, amit akár egy 3,6 kW-os fogyasztóval is megterhelhetünk!
- 800 V-os rendszerfeszültség
- 302 LE teljesítmény
- Két választható kapacitású akkupakk