A tavalyi év egyik, ha nem a legnagyobb technológiai híre volt a Tesla legújabb fejlesztésű akkucellája, amin egyszerűen csak rajta ragadt a „4680”-as elnevezés. Tekintve, hogy 46 mm a henger átmérője és 80 mm a magassága. Korábban mások is próbálkoztak hasonló méretekkel, ám a probléma mindig ugyanaz volt: a hőmérséklet megemelkedés a cellán belül, köszönhetően a belső ellenállásnak. Nos, a Tesla viszont azért Tesla, mert végül megoldotta ezt a problémát is. A végeredmény pedig egy olyan akkumulátorcella lett, melynek segítségével akár 16 százalékos hatótáv növekedés is elérhető, nagyjából 14 százalékkal olcsóbban előállítva. Az energiatároló képesség pedig ötszörös lett.
Már bemutatásakor arról beszélt Musk, hogy ez az új technológia a Semi kamion, az új Roadster és Cybertruck modellek sajátja lesz, más típus azóta sem került a 4680-as bűvkörébe. Pedig igény biztosan lenne rá, hiszen optimális körülmények között használva, megbízható mérések szerint akár 2-3 millió km-t is kibírna a cella.
Helyileg eddig Európa (Giga Berlin) és az USA (Giga Texas, Fremont) van kijelölve a cellák gyártására. Bár tavaly ősszel még 2022 volt a gyártás beindításra előirányzott év, a Panasonic és az LG is elkezdte a kis sorozatú próbagyártásokat. A Panasonic ténykedését már tavaly megírta a Nikkei Asia, ami arról számolt be, hogy a Panasonic a gyártósorok építésén dolgozik a Tesla 4680-as akkucellák prototípusainak gyártása érdekében a már meglévő létesítményeiben.
A cella sorsa tehát szépen lassan kezd összeállni, hogy hamarosan a legújabb Teslákban teljesíthessen szolgálatot. Azonban egy szokásosan tömör és rövid Twitter válaszban Elon Musk feldobta a labdát! Egy felhasználó megkérdezte Musktól, hogy a Giga Texasban készülő Model Y-ok milyen cellával kerülnek összeszerelésre? A Model 3-ban is megtalálható 2170-es, vagy esetleg az új 4680-as cella? A válasz meglepő volt, Musk ugyanis erre azt írta, hogy „4680”.
4680
— Elon Musk (@elonmusk) May 18, 2021
Épp a napokban került fel egy kép Linkedinre, amin egy (vélhetően) Model Y-hoz tartozó öntvény látható, ezzel együtt tudható az is, hogy a texasi gigagyár hamarosan megkezdheti a működését. Így a 4680-as cellagyártást, ezzel vélhetően randevút is ad egymásnak a két csúcstechnika, hogy végül 4680-as cellákkal szerelt Model Y-ok guruljanak le a gyártósorról.