A Tesla leáll a sanghaji üzemének területbővítésével

0

Valamit nagyon jól csinál a Reuters, hiszen folyamatosan hozza azokat a háttérben zajló eseményeket, melyeknek amúgy semmilyen látszata nincsen az égvilágon. A Tesla tekintetében is igaz ez az állításom, a kínai üzem látszólag ontja magából az autókat és nem utal semmi külső jel arra, hogy az üzem bővülni készülne.

Pedig van mozgolódás szépen, amiről első körben a helyi média szellőztette meg a híreket. Az ottani Global Times magazin szerint valaki elkezdte a felvásárlási folyamatát a területnek. A tevékenység mögött a cikk azt látja, hogy a Tesla akarja megszerezni a földet, kibővítendő a már most is helyszűkében lévő Gigafactory 3-at.

Aztán április végén jött az első Reuters értesülés a témában, miszerint a Tesla már a funkcióját is meghatározta a bővítés keretein belül megépülő új csarnok(ok)nak: akkumulátor és alkatrész-újrahasznosító részleg lenne itt. A cikk szerint a Tesla már be is adta az engedélyek iránti kérelmet a helyi hatóságoknak, melynek értelmében a vállalat hajtáslánc komponenseket (pl e-motor) és akkumulátorcellákat újrahasznosító részleget építene a meglévő üzem területére, vagy annak közvetlen közelébe. A Reuters szerint nem csak ebben a relációban bővülne az üzem, hanem a gyártói kapacitás növelése érdekében is terjeszkedne a cég. Talán pont ezekkel van összefüggésben az a március eleji hírünk, miszerint a Tesla áll az üzem körüli földterületek felvásárlása mögött. Az értesülés szerint 461 142 négyzetméternyi földterületről van szó a Lingang nehézipari zónában, ami 14 925 jüanos (694 962 Forint) négyzetméter áron találhatott új gazdára.

A legújabb Reuters cikk szerint pedig a Tesla felfüggesztette a tervezett bővülést, aminek okául az átalakult politikai helyzetet nevezte meg az USA és Kína között. A jelen kormányzat alatt viszont vélhetően megszűnik ez a viaskodás, így nem kell tovább növelni az ázsiai termelői kapacitásokat. A bővülés leállítását egyébként négy személy is megerősítette, akiknek komoly rálátásuk van a témára. Viszont, ha igaz a bővülés, akkor a fentebb tárgyalt újrahasznosító üzem megépülése is kétségessé válik, hiszen annak megépítésére az üzem jelenlegi határai között nincsen mód.

A Sanghaji üzem maximálisan éves 500 000 darab autó előállítására lett beállítva, jelenleg 450 000 darab az éves maximum, a maradék 50 000 autó előállítására még éppen van hely a most még parkolónak használt területek hasznosításával, de újrahasznosító egységek építésére már nem igen.

Eriqo
Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!