Azt már idejekorán felismerte a Tesla, hogy az elektromos autók terjedésének és legfőképp szerethetőségének egyik legfontosabb eleme egy saját töltőhálózat, amire biztosan számíthat az autós, bármerre is vigyen az útja. Náluk ez Supercharger néven fut és csak Teslák tölthetnek rajta jelenleg.
Az Electrify America hálózata ezzel szemben egy kicsit másként működik, viszont az Egyesült Államokban ez úgymond a Volkswagen saját hálózata. Amikor a dízel-botrány kitört pár éve, akkor a Volkswagent a kontinensen brutális pénzek megfizetésére kötelezték, aminek egy részét elektromos autók töltőállomásainak kiépítésére kellett költenie, így bár kényszerűségből, de az Electrify America hálózat születése a VW műve, végső soron ez az ő saját „SuC hálózatuk”. A Tesla megoldásával ellentétben itt bármilyen e-autó vételezhet energiát, majd a piaci árszabásnak megfelelően fizet érte. Az első EA töltő Chicopee-ban, Massachusetts Államban nyílt meg, még 2018 május 1-én.
Ez a hálózat jelentette most be, hogy újabb bővülésén esett át. 3 év kellett csak, hogy ez a szám 600-ra növekedjen az Egyesült Államokban. Jelenleg ennyi, DC villámtöltőkkel felszerelt töltőállomás működik Amerika-szerte, helyszínenként átlagosan 4 töltőoszloppal. Ennek fényében elmondható, hogy az EA hálózatában már minimum 2400 DC töltő szerepel. Ha heti szinten nézzük a töltők megjelenését, akkor az elmúlt 156 héten, hetente 4 állomás létesült, ezzel együtt pedig 16 DC villámtöltő.
A hálózat a következő nagy dobásra készül, még pedig az első EA állomás megnyitására Hawaii Szigetén. Ez várhatóan 2022-ben történhet majd meg, addig is elmondható, hogy az Egyesült Államok 51 tagjából már 47-ben jelen van a hálózat, ami folyamatosan fejlődik és bővül. Az EA vezérigazgatója, Giovanni Palazzo szerint még idén év végéig meglesz a 800 töltőállomás, ezzel együtt 3500 különálló DC villámtöltő oszlop.
Személy szerint örömmel olvasom, hogy külföldön is egyre csak bővül az elektromos töltőhálózat és ha esetleg az Egyesült Államokban járok, akkor az elektromos autó is egy élhető alternatíva lesz a mobilitásomra. Az ID.4 egyébként teszt-jelleggel pár hete megjárta a Kalifornia-New York állam közötti távot. A 6700 mérföldes út 18 napig tartott, 32 EA töltőállomást igénybe véve.