Május 6-án fedi fel a NIO az Európára irányuló terveit

0

Sokszor mondtuk már és ebben egyet ért velünk sok beszélgetőpartner is, hogy a kínai elektromos autók egyre inkább megütik azt a mércét, amit az európai szabályozások megkövetelnek. Nem beszélve a felhasznált anyagok, vagy éppen az autó összeszerelés minőségéről. Ha pedig egyszer az ottani nagyhalak megjelennek Európában, akkor bizony lesz mitől tartaniuk az őshonos autómárkáknak, főleg, ha a kínai vetélytársak jól belőtt árakkal érkeznek a startvonalra.

A NIO-t nem nagyon kell már bemutatnunk senkinek, hiszen rendszeresen beszámolunk Kína egyik legdinamikusabban fejlődő márkájáról, ami még csak pár éve kezdte az ipart. Azonban a kitartó munka gyorsan meghozta a gyümölcsét és mára ők az ország egyik legismertebb e-autós márkája, ezzel együtt pedig a nemzetközi figyelem reflektorában is benne vannak már. Ezért is volt nagy dolog az, amikor a NIO európai megjelenése először szóba került, még 2020 nyarán.

Akkor a cég vezetője, William Li elmondta, hogy 2023/2024-re az összes fontosabb globális e-autós piacon képviselni szeretnék magukat. Azóta azt is tudjuk a Gasgoo magazin cikkéből, hogy az eu-s nyitás „Marco Polo” kódnéven fut a vállalatnál és az előzetes tervek szerint a megjelenéstől számítva az első két évben 7000 darab ES6 és ES8 eladása a cél kontinensünkön. Ezekről egy NIO-közeli hírforrás számolt be a lapnak. További érdekesség, hogy úgynevezett „NIO House”-ok nyílnak Európa számos városában, elősegítendő a márka jobb megismerhetőségét, az első ilyen helyszín Koppenhágában van tervben! Terveik szerint elhoznák Európába a „Worry-Free Service Package”, valamint a „One click for Power” szolgáltatásokat is, ám sem ezt, sem a koppenhágai lokációt nem erősítette még meg a NIO.

Hogy pontosan aztán mivel készül nekünk, európai vásárlóknak a NIO, azóta is találgatások szintjén mozog csak, aminek a legújabb NIO Tweet tehet pontot. Eszerint május 6-án délelőtt 10-kor lesz egy Sajtótájékoztató, amin ismertetik ezen terveiket.

A bevezetendő típusok kérdésén túl a másik nagy kérdőjel, hogy behozza-e Európába is az akkucseretelep-hálózatot? Az akkumulátorcsere előnye, hogy a kiszerelt csomagokat folyamatosan karban is tarját így elkerülhető a degradáció. Továbbá a tulajdonosok anélkül tudják tartani a lépést az akkumulátortechnológia fejlődésével, hogy új autókat kellene vásárolniuk.

Eriqo
Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!