A Mercedes-Benz vadonatúj, kimondottan elektromos autókhoz tervezett platformjára épülő EQS a márka elektromos zászlóshajójaként mutatkozik be. Az EQS esetében az ügyfelek a luxuskategória minden előnyét kiélvezhetik, sőt, az alapoktól elektromos hajtású felépítésnek köszönhetően a modell helykínálat és formatervezés tekintetében új mércét állít fel.

Április 15-én lesz a nagy nap, mikor a Mercedes lerántja a leplet a teljesen elektromos EQS modelljéről. Addig szépen lassan csöpögteti az infókat. Legutóbb, amin mindenki meglepődött az az EQS beltere melyet elsőként az e-cars.hu Facebook oldalunkra töltöttünk fel.

Majd jöttek az olyan információk, mely szerint a technológia, a formatervezés, a funkcionalitás és a konnektivitás tökéletes ötvözeteként az EQS a vezető és az utasok számára is kivételes élményt nyújt, amelyet a mesterséges intelligencia tesz még értékesebbé. A teljesen karbonsemlegesen készülő modell légellenállás tekintetében is új mércét állít fel mindössze 0,2-es cw értékével. Az opcionálisan elérhető Head-up-Display mérete megfelel egy 77 colos monitorénak. A képet szolgáltató egység nagyfelbontású mátrixa 1,3 millió pixelnek felel meg, továbbá 8 magos CPU, 24 GB RAM és 46,4 GB/s  sávszélesség adja az MBUX képességeinek alapját.

A napokban pedig újabb infó látott napvilágot. Azt már eddig is tudtuk és a Mercedes is elismerte, hogy a 108 kWh-s akkumulátorcsomaggal több, mint 700 kilométert tehetünk meg egyetlen feltöltéssel. Mára kiderült, hogy a végső megtehető kilométer 10%-kal lett magasabb a vártnál. Hogy miért?

Köszönhető a 0,2-es cw értéknek és a Mercedes vadonatúj EVA platformjának. A Mercedes röviden és tömören csak ennyit írt:A hatótávparát egyszer s mindenkorra el kell felejteni. Az új #EQS előzetes hatótávja akár a 770 kilométert is elérheti egyetlen feltöltéssel a WLTP szerint.”

Az EQS kétféle akkucsomaggal lesz kapható, a 770 kilométeres hatótáv minden bizonnyal a nagyobb, 108 kWh-s változatra érvényesek, míg a másik egy 90 kWh-s akkumulátort kap. Teljesítményből is lesz többféle, a gyengébbik EQS 450+ a közlemény szerint 245 kilowattot, vagyis 333 lóerőt tud, míg az erősebb EQS 580 4Matic 385 kilowattos, azaz 523 lóerős.

Belehúztak a Mercedes-Benznél, volt is miért. Markus Schäfer, a Daimler igazgatósági tagjának nyilatkozatai szerint a Daimler jóval a tervezett 2039-es dátum előtt kivezetheti a belső égésű motorokkal szerelt autók gyártását. Elmondta, szerinte mindenkinek fel kell ismernie, hogy a járműipar átalakulása az elektromos hajtások felé sokkal gyorsabban történik, mint azt korábban feltételezték„Mindenesetre mi egy korábbi átállásra készülünk” mondta, majd hozzátette, hogy ”a termékeinket tekintve a közeljövőben már semmilyen racionális ok nem marad a belső égésű motorok választására.” 

Elektromosan közlekedsz, vagy a váltáson töprengsz? Érdekelnek a legfrissebb hírek az e-autók világából, vagy foglalkoztatnak a legújabb fejlesztések az elektromosság és a fenntarthatóság területén? Akkor jó helyen jársz!