Nagy bajba kerülhet a Volkswagen az áprilisi tréfája miatt

0

Az amerikai Volkswagen szerint a vállalat „Voltswagen” névre változtatása csupán egy vicc volt „az áprilisi bolondok napjának jegyében” egy új elektromos autó népszerűsítése érdekében. De még akkor is, ha egy egyszerű tréfának szánták, a lépésük komoly bajba sodorhatja az autógyártót, és könnyen megtévesztheti a befektetőket is.

Ez nem egy olyan dolog, amit egy felelősségteljes globális vállalat megtehet” – mondta Charles Whitehead, a Cornell Egyetem üzleti jogi professzora.

A héten ugyanis a Volkswagen amerikai üzletága bejelentette, hogy nevet vált, az új nevük pedig, az elektromos autóira hivatkozva Voltswagen lesz. Nem sokkal a hír megjelenése után azonban közölték, hogy ez csak egy tréfa, és az egész egy április 1-jei ihletésű marketingfogás volt.

Az amerikai emberek azonban komolyan vették az első hírt, hogy a cég amerikai üzletágának új neve a Voltswagen lesz. A Wall Street elemzői még egy útmutatást is kiadtak arról, hogy egy ilyen változás mivel járhat a befektetők számára, és az autógyártó cég stratégiai irányában.

Dan Ives, a Wedbush elemzője kedden reggel a befektetőknek írt levelében hangsúlyozta, hogy egy ilyen névváltozásaláhúzza a Volkswagen egyértelmű elkötelezettségét az elektromos autók iránt.

A Volkswagen valóban nagy összegeket fektet be elektromos járművekbe, de a névváltoztatás körüli zavartság miatt vizsgálatok indulhatnak az értékpapír- és tőzsdefelügyelet (SEC) ellenőrzésével, illetve a tréfa által félrevezetett befektetők peres eljárásokat kezdeményezhetnek.

A Volkswagen szempontjából ez állítólag mulatságos volt, de az egyik ember szórakozása egy másik ember profitja vagy vesztesége lehet” – mondta Jonathan Richman, a Proskauer ügyvédi iroda partnere.

Ha a SEC megvizsgálná a „Voltswagen-mutatványt”, kiderülne, hogy a nyilatkozat célja a társaság részvényárfolyamának manipulálása volt-e – mondta Whitehead. Kedden a névváltoztatási nyilatkozatot követően a Volkswagen ADR részvényei rövid ideig csaknem 10 százalékkal megnőttek.

A maga részéről az amerikai Volkswagen kijelentette, hogy „a reklámkampány eredményeként nem lát semmilyen befolyást a tőzsdei árfolyamra”.

Ez nem volt és jelenleg sem a kampány célja, ez egy reklámintézkedés az ID.4 piacra dobásával kapcsolatban” – áll az amerikai Volkswagen a CNN Business-nek adott szerdai nyilatkozatában.

A Volkswagen részéről már nem ez az első, hogy egy névváltoztatással próbálja feldobni hírnevét. Ugyanis a Volkswagen szerdán kiadott sajtóközleménye szerint a társaság már 2003 áprilisában is megtréfálta az embereket, egy a mostanihoz hasonló névváltoztatással. A németországi Wolfsburg városát – ahol a Volkswagen székhelye van – átmeneti időre Golfburg névre keresztelte , hogy ezzel népszerűsítse az akkor megjelenő Golf modelljét.

A sajtóközlemény szerint a múltban számos más vállalat is élt már ezzel a reklámfogással, anélkül, hogy az értékpapír-szabályozók ezt a tőzsdei árfolyamok manipulálásával összekötötték volna. A hírek nyomán a Volkswagen-részvények szerdán közel 4 százalékot estek.

e-cars.hu
Elektromosan közlekedsz, vagy a váltáson töprengsz? Érdekelnek a legfrissebb hírek az e-autók világából, vagy foglalkoztatnak a legújabb fejlesztések az elektromosság és a fenntarthatóság területén? Akkor jó helyen jársz!