Szegény Tesla kamion, mostanában egyre több a hír róla és már magam sem tudom, hogy mit gondoljak ezek összességét figyelembe véve. Jön, nem jön, majd csak jövőre? Ha csak az utóbbi 1 hét híreit vesszük alapul, az alábbiakat láthattuk:
- A Pepsi nagy örömmel jelentette be, hogy még idén 15 Semi kamionjuk lesz: az infót elolvasva azt gondolnám, hogy a Tesla „megsúgta” a Pepsinek, hogy idén már jön a megrendelt 100 kamionból az első pár darab, lehet demózni és béta-tesztelni.
- Pár nappal később Elon Musk a Twitteren mondta azt, hogy hát bizony szegény Semi kamion az idén már nem jön, mert kell a sok cella a személyautókhoz.
Mivel egyetlen kamionhoz a dolgok jelen állása szerint 500 kWh kapacitás szükséges, csak a Pepsi kamionjaihoz 7,5 MWh kapacitás lenne a szükséges mennyiség. Ráadásul az új 4680-as cellából, melynek tömeges gyártását Musk a tavalyi Battery Day-en is 2022-nél előbbre nem taksálta. A Twitter poszt, és az előbbi tény tudatában mondhatnánk magunkban, hogy találkozunk jövőre.
Erre még csak március legvége van, de most pedig arról olvasok, hogy a Semi kamionhoz közel álló hírforrás szerint már épül a gyártósor a nevadai Gigafactory 1 (Fremont) mellett, ahol a kamion összeszerelése történik majd, heti 5 darabos volumenben.
De ha nincsen elég 4680-as cella, akkor mi kerül az itteni kamionok gyomrába? Elképzelhető, hogy a Tesla átcsoportosít némi 2170-es, vagy 16850-es cellát az ügy érdekében? Ugyanakkor azt sem szabad elfelejteni, hogy az új 4680-as cella kísérleti gyártósora a Panasonic jóvoltából már a helyszínen van és talán éppen ezek a kísérleti cellák kerülnek majd az új gyártósoron elkészülő kamionokba? Az alábbi cikk értelmében még az időzítés is beleillik a képbe:
Hogy valóban igaz-e az infó, vagy csak egy újabb fals infó került napvilágra szegény kamion sorsát illetően, az hamarosan kiderül, de személy szerint drukkolok a Seminek, hogy végre az utakat róhassa és bebizonyítsa, hogy nem volt igaza Bill Gatesnek!