Az amerikai kontinensen valamiért eszméletlenül nagy népszerűségnek örvend a pickup kategória, számos ottani autógyártó tekint saját pickup kategóriájára úgy, mint az aranytojást tojó tyúkra. Azonban az elektromos meghajtás térnyerésével ezen gyártóknak is el kell gondolkodniuk, hogy a két kategória hogyan talál egymásra a következő pár évben, különben gondok lesznek.
A Volkswagen, habár egy európai autómárka, mégis jelen van pickuppal a piacon, még Magyarországon is megvásárolható az Amarok ebben a kiépítésben. A Volkswagen az elmúlt napok és hetek hírei alapján igen erősen megkezdte a mozgolódást Amerikában, még az idei áprilisi tréfájuk középpontjában is az ottani divízió állt a Voltswagen-poénnal:
Viszont rögtön a kis bolondozásuk után érkezett is egy komoly hír a VW amerikai szárnyától. Hein Schafer marketingfőnök nyilatkozott az Autoline magazinnak, ami során szóba kerültek a pickupok is.
Az interjúban az alábbi pár mondat hangzott el, ami a kategória szerelmeseit is érinti:
„Egy új elektromos padlólemez új lehetőségeket is hoz magával, a személyre szabhatóság különösen széles palettájával. Ez lehetőséget biztosít számunkra, hogy előálljunk akár egy közepes méretű pickuppal is, vagy valami még nagyobbal.”
A lényeg a pickup kategória szempontjából tulajdonképpen ez. Már csak az a kérdés, hogy a VW által jelenleg a tisztán elektromos kategóriához használt MEB padlólemeze elég tud-e lenni egy ilyen kihíváshoz? Mert Amerikában a pickup az nagyjából az Amarok méreténél kezdődik, pedig európai szemmel már az is egy batár nagy jármű. Ezzel a mérettel tulajdonképpen le is van fedve a „mid-size” kategória, de akkor mi lesz a még nagyobb pickup kivitellel?
Volkswagen Csoport jelenleg a MEB-en túl egy másik, dedikált padlólemezt is használ, ami a PPE (Premium Platform Electric) nevet kapta megalkotásakor. Ezt a platformot elsősorban a Porsche és az Audi prémium modelljei használják (pl.: Porsche Taycan, Audi e-tron GT). Az angol Autocar magazin által megszerzett prezentációs diák értelmében a márka 2024-tól átáll egy következő generációs padlólemezre, amire SSP néven hivatkozik a prezentáció. Erre adhat majd lehetőséget a 2025-től a jelenlegi 4 platformot egyesítő és leváltó SSP, amit már eleve úgy tervezhetnek majd meg, hogy be tudjon fogadni egy ekkora termetű testet.