Jön a tisztán elektromos Volkswagen pickup

0

Az amerikai kontinensen valamiért eszméletlenül nagy népszerűségnek örvend a pickup kategória, számos ottani autógyártó tekint saját pickup kategóriájára úgy, mint az aranytojást tojó tyúkra. Azonban az elektromos meghajtás térnyerésével ezen gyártóknak is el kell gondolkodniuk, hogy a két kategória hogyan talál egymásra a következő pár évben, különben gondok lesznek.

A Volkswagen, habár egy európai autómárka, mégis jelen van pickuppal a piacon, még Magyarországon is megvásárolható az Amarok ebben a kiépítésben. A Volkswagen az elmúlt napok és hetek hírei alapján igen erősen megkezdte a mozgolódást Amerikában, még az idei áprilisi tréfájuk középpontjában is az ottani divízió állt a Voltswagen-poénnal:

Viszont rögtön a kis bolondozásuk után érkezett is egy komoly hír a VW amerikai szárnyától. Hein Schafer marketingfőnök nyilatkozott az Autoline magazinnak, ami során szóba kerültek a pickupok is.

Az interjúban az alábbi pár mondat hangzott el, ami a kategória szerelmeseit is érinti:

„Egy új elektromos padlólemez új lehetőségeket is hoz magával, a személyre szabhatóság különösen széles palettájával. Ez lehetőséget biztosít számunkra, hogy előálljunk akár egy közepes méretű pickuppal is, vagy valami még nagyobbal.”

A lényeg a pickup kategória szempontjából tulajdonképpen ez. Már csak az a kérdés, hogy a VW által jelenleg a tisztán elektromos kategóriához használt MEB padlólemeze elég tud-e lenni egy ilyen kihíváshoz? Mert Amerikában a pickup az nagyjából az Amarok méreténél kezdődik, pedig európai szemmel már az is egy batár nagy jármű. Ezzel a mérettel tulajdonképpen le is van fedve a „mid-size” kategória, de akkor mi lesz a még nagyobb pickup kivitellel?

Volkswagen Csoport jelenleg a MEB-en túl egy másik, dedikált padlólemezt is használ, ami a PPE (Premium Platform Electric) nevet kapta megalkotásakor. Ezt a platformot elsősorban a Porsche és az Audi prémium modelljei használják (pl.: Porsche Taycan, Audi e-tron GT). Az angol Autocar magazin által megszerzett prezentációs diák értelmében a márka 2024-tól átáll egy következő generációs padlólemezre, amire SSP néven hivatkozik a prezentáció. Erre adhat majd lehetőséget a 2025-től a jelenlegi 4 platformot egyesítő és leváltó SSP, amit már eleve úgy tervezhetnek majd meg, hogy be tudjon fogadni egy ekkora termetű testet.

Eriqo
Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!