Nem új keletű dolog az emberiség életében, hogy amibe sok cégnek beletörik a bicskája, azt egy másik vállalat sikerrel üzemelteti. Sok beszélgetést és okfejtést olvastam már arról, hogy miért nem tud sikeres lenni az elektromos autók esetében az akkucsere koncepciója. Mert az addig oké, hogy a Hilti csavarbehajtó lemerült akkuját egy klikkel leválasztom és becsúsztatom a másik, felöltött egységet, de azért elektromos autóknál kicsit bonyolultabb a helyzet.
Az úttörőnek számító Tesla is eljátszott egy ilyen technológia ötletével 2014-ben, de aztán elvetették. Nem úgy, mint a kínai NIO, akik köszönik szépen, jól vannak. 2018 óta kiválóan tudják üzemeltetni a már több, mint 130 akkucseretelepből álló hálózatukat az országban.
Kína egyik legismertebb e-autós vállalata az egyre bővülő autótípusok mellett a kapcsolódó szolgáltatásokat is egyre csak bővíti. Ilyen az elektromos autók akkumulátorát pár perc alatt kicserélni képes állomás, ahol az átutazóban lévő autós csupán ennyi idő alatt lecserélheti lemerült akkupakkját egy friss, feltöltött állapotúra. A legjobb pedig, hogy a NIO visszafelé is gondolkodik, tehát a már évek óta kapható 70 kWh-s akkupakktól kezdve a továbbfejlesztett 84 kWh-s, a 100 kWh-s és még a legújabb 150 kWh-s akkuk is cserélhetőek lesznek.
Tavaly nyáron már megvolt az 500 ezer csere és úgy látszik, bő fél év elég volt újabb 1,5 millió csere összehozására. A NIO most egy Twitter posztban tudatta az érdeklődőkkel, hogy bizony ezt is megcsinálták. A magunk részéről gratulálunk nekik!
100 M kWh provided w/ 2Mx swaps, powering over 396 M km journeys, reduction of 26,065.5 tons of carbon emission reduction. https://t.co/mIXJ7nfHfs #NIOPower #AlwaysForward pic.twitter.com/jWyOShMzmG
— NIO (@NIOGlobal) March 24, 2021
A jeles esemény kapcsán a gyártó az alábbi kiegészítő infókat adta ki a sajtónak:
- A legtöbb cserét igénybe vevő felhasználó 654 cserét kezdeményezett.
- A legtöbbet utazó felhasználó már 67 különböző állomást keresett fel.
- A legnagyobb forgalmat bonyolító cseretelepek Harbin, Peking, Chengdu, Haikou, és Shenzhen mellett találhatók.
A 2 millió csere közel 396 millió km megtételét tette lehetővé, átlagosan 198 km/csere távolságban és 26 065,5 tonna szén-dioxid kibocsátást akadályozott meg. Ezek a számok pedig csak tovább nőhetnek az idén év elején bejelentett második generációs cseretelepek elszaporodásával.