Már komolyan nem tudom, hogy mi lesz szegény Tesla kamion sorsa. Hogy miért mondom ezt? Böngésztem a külföldi hírportálokat és belefutottam Elon Musk egy tweet-jébe, amit akár vehetünk úgy is, hogy a Semi kamion gyártására nem marad elég cellakapacitás.
Egy Twitter felhasználó ugyanis posztot címzett Elon Musknak, melyben arról érdeklődik, hogy mikor láthatjuk az utakon az önvezető kamiont? Elon Musk válasza elég lehangolóra sikerült:
We are too cell-constrained right now, but probably ok next year
— Elon Musk (@elonmusk) March 27, 2021
„Jelenleg eléggé be vagyunk korlátozva az akkucellák elérhetősége miatt, de talán a jövő év már OK lehet.”
Nos, nem tudom, ezt miként kell értelmezni, de nekem ebből az jön le, hogy a Semi kamion 2021-es gyártása nem fog megvalósulni. Szomorú, de több, mint valószínű, hogy 2022-ben indulhat a Semi gyártása. Ha azt vesszük alapul, hogy a tavalyi Tesla Battery Day után Musk megmondta, hogy az új 4680-as cella gyártása csak 2022-től lehet opció, akkor érthető a csúsztatás. Márpedig a Semi szinte biztosan az új cellára épül, már csak azért is, mert a végleges akkupakk kapacitás 100 kWh-al kevesebb lesz, mint azt eredetileg tervezték a Teslánál.
Ha valóban ez a helyzet, akkor viszont adja magát a kérdés, hogy a Pepsi miért örömködött, hogy még idén 15 Semi kamionnal bővítik az elektromos áruszállítók jelenlétét a portfóliójukban?
2017 novemberében indult a Tesla kamion pályafutása. A Semi kamion gyártását többször el kellett halasztani, 2019-ben már látszott, hogy a Tesla nem tudja tartani az eredetileg 2019-re beígért gyártási startot, így abban az évben történt meg az első halasztás, 2020-ra. Sajnos tavaly is elnapolták a dolgot, akkor már 2021 lett az új céldátum.
Hogy végül mi lesz, az idén kiderül. Elon Musk azonban hangsúlyozta, hogy a mennyiség nagyban függ a 4680-as cellák gyártási volumenétől. Ugyanis nagy mennyiségre van szükség ezekből a cellákból, ám ez egyelőre még nem áll a rendelkezésükre.