Az egykori 100 százalék angol tulajdonú, mára a kínai SIAC tulajdonában lévő autómárka meglepően sikeresen tért vissza elektromos meghajtású autóival. Mikor a 2000-es évek első éveiben szinte teljesen eltűntek, sokan azt hitték, hogy egy újabb kiváló márka tűnik el a süllyesztőben. De aztán 2019 tavaszán mindenki meglepetésére visszatértek egy tisztán elektromos SUV képében ez volt az MG ZS.
A ZS eredetileg egy belsőégésű SUV-ként kezdte a pályafutását 2017-ben, majd egy kis módosítással tisztán elektromosként 2019-ben. Már az első héten 750 darab, két hónap alatt már 2000 felett járt a rendelések száma. Ez a lendület pedig azóta is folyamatosan növekszik, köszönhetően az angol szemel szinte nevetségesen alacsony árnak. Angliában az állami támogatások levonása után csupán 5000 font a különbség a belsőégésű és az elektromos kivitel között, ami nagyjából megegyezik a pár éve még fennállt dízel-benzin felárban is hazánkban. Az MG ZS EV fontosabb jellemzői:
- 262 km WLTP hatótáv
- 44,5 kWh kapacitású folyadékhűtéses akkumulátor (CATL cellák)
- 9 másodperc 0-100 km/h gyorsulás
- 105 kW (143 Le) és 353 Nm villanymotor
- első kerék meghajtás
- 6,5 óra 0-100% töltési idő 7 kW AC fedélzeti töltővel
- 43 perces 0-80% DC villámtöltés
A típus sikerét látva a SAIC úgy döntött, hogy Anglia után belép a kontinentális Európa területére is, ahol hasonló sikerekre számíthat, ha az angliai árakhoz hasonló mértékben alakítja az eurós árakat. Kínálatból sem lesz hiány, hiszen a tervek szerint a fent bemutatott ZS-n túl ide is elhozzák a tisztán elektromos kombi MG5-öt is.
A fenti kombi ideális lenne a családosoknak, főleg a méretei végett: 4,54 m hosszúság,2,67 méter tengelytáv. A teljesítmény 135 kW, 280 Nm nyomaték mellett. Az AC fedélzeti töltő 11 kW (háromfázisú), a csomagtartó 587 literes (a hátsó üléseket lehajtva 1456 liter), a tetőre is pakolhatunk 75 kg tömeget és még 500 kg-ig vontathatunk is vele. Bónusz a V2L opció is, vagyis egy 230V-os „konnektor” jelenléte a fedélzeten.
Árak tekintetében csak a ZS tudhat magénak eurós árcetlit, amin 31 990 euró szerepel, mint nyitóár, a kombi MG5 sajnos még nem rendelkezik ilyennel. Az MG már egyébként tapogatózik a norvég, holland, izlandi, német, francia és olasz piacokon, szóval első körben ezekben az országokban várható a márka megjelenése. Ha igazak az értesülések, akár már májusban megérkezhet erről a hivatalos kommunikáció.