320 kilométeres hatótávval érkezik az Arrival elektromos áruszállítója

0

Az elektromos áruszállítónak első közúti tesztjeit a tervek szerint már nyáron elvégeznék, majd a tömeges gyártás pedig 2022-ben indulhat meg. Az Arrival egyébként olyan befektetőket vonzott magához már a látványtervekkel mint a Hyundai és a Kia. Az UPS-től pedig egy 10 000 darabból álló megrendelést is kaptak. A vállalat elmondása szerint ezzel a tisztán elektromos modellel egy „új standardot” szeretnének felállítani az elektromos haszongépjárművek piacán. A modell neve nagyon találóan Arrival Van.

Az elektromos Arrival karosszériáját egy könnyű alumínium váz fogja alkotni, a tervezők így szeretnének a súlyon spórolni, míg a hatótávolságon növelni. Hogy a környezetet ne csak az elektromos meghajtással kíméljék, a modell vázát teljesen újrahasznosítható anyagból építették meg.

Összesen nyolc változatot terveznek piacra dobni az elektromos Arrivalból, amelyek méretben fognak különbözni. A legnagyobb opció 1975 kilogrammot tud majd elcipelni, aminek a rakodótere 14 köbméter lesz.

A hatótávolságot természetesen befolyásolja a bepakolt árú súlya: a WLTP szerinti hatótávolság 180 és 340 kilométer között fog alakulni.

De lássuk is egy rövid listába összeszedve az elektromos furgon specifikációit:

  • négy hosszúság és három magasságváltozat
  • 14 köbméteres rakodótér
  • 4 akkupakk:
    • 67 kWh, ami WLTP szerinti hatótávolsága 180 kilométer
    • 89 kWh, ami WLTP szerinti hatótávolsága 240 kilométer
    • 111 kWh, ami WLTP szerinti hatótávolsága 290 kilométer
    • 133 kWh, ami WLTP szerinti hatótávolsága 340 kilométer
  • maximális sebesség: 120 km/h
  • elsőkerék meghajtás

Az Arrival a furgon tervezése során külön figyelt arra, hogy ne csak árban, de megjelenésben és specifikációkban is felvegye a versenyt a hagyományos meghajtású vetélytársaival. Éppen ezért szerelték fel fűthető ülésekkel, teljes kabin klímával, egy 15 colos, érintőképernyős kijelzővel, digitális visszapillantó tükrökkel, 360 fokos kamerákkal és ultrahangos szenzorokkal, valamint biztonságért felelős rendszerekkel (Advanced Emergency Braking, Blind Spot Monitoring, Traffic Sign Recognition és Lane Keep Assist).

A cég komolyan gondolja az elektromos furgon flotta kiépítését, éppen ezért egy teljesen új szoftvert is fejlesztettek a járművek számára, amit interneten keresztül keresztül lehet egyszerűen frissíteni, valamint segít a járművek karbantartásának ellenőrzésében is: jelez a központnak, hogyha gond van az akkumulátorral, meghajtással stb.

Kíváncsian várjuk, hogy hogyan fognak a furgonok a közúti próbákon teljesíteni, és hogy a hatótávolságot mennyire befolyásolja majd az, hogy tele a csomagtér. Vajon a (közel) jövőben át tudják venni a hagyományos meghajtású teherkocsik helyét az elektromos kialakítású modellek? Mi csak bízunk benne, hogy ez így lesz.

Hartyanszky Istvan
Hartyánszky István vagyok, egyetemista. Évek óta elektromos autózás rajnongó, és már lassan egy éve foglalkozom az e-cars.hu-n cikkek írásával.