Kemény mínuszokban nyúzták a Rivian R1T pickupot

0

A pickup kategória villamosítást berobbantó Rivian első nagy dobása lesz az R1T tisztán elektromos pickup. Az érdeklődés óriási rá, csak az Egyesült Államokban sokezres rajongótábort szedett össze a típus, pedig még nem is kezdték meg az árusítást.

Ha minden jól megy, akkor már nyáron az első szerencsés vevőkhöz kerülhetnek az R1T pickupok, a menetrend eddig a következő az R1T pickup esetében:

  • Launch Edition: kiszállítások kezdete – 2021 június
  • Adventure: kiszállítások kezdete – 2022 január
  • Explore: kiszállítások kezdete – 2022 január

Az R1S SUV esetében pedig a következő az ütemezés:

  • Launch Edition: kiszállítások kezdete – 2021 augusztus
  • Adventure: kiszállítások kezdete – 2022 január
  • Explore: kiszállítások kezdete – 2022 január

Nyárig még van pár hónap az utolsó finomhangolások meglépésére és a gyártás beindítására az egykori Mitsubishi gyár helyén berendezett Rivian gyárban, ami az Illinois Állam-béli Normal városában van.

Az elektromos meghajtás (és igazából bármelyik meghajtás) egyik nagy ellensége a téli hideg, főleg, ha az már az extrémebb kategóriába tartozik. Egy vérbeli pickupnak itt is teljesítenie kell, nincs mese!

Talán ezért is vitték ki egy kicsit az R1T-t a mérnökök a kőkemény minnesotai télbe, hogy megnézzék mit bír a technika! A tesztfázisokról számos Twitter poszt született, bennük remek képekkel az autóról és a havas tájakról!

A tesztekről bővebben a Rivian Stories oldalán olvashatunk angol nyelven. Akit jobban érdekel, hogy mi zajlott fent északon, annak mindenképpen ajánljuk!

Amiről mi is beszélnénk, az egyrészt a helyszín, ami egy üresen álló katonai bázis területén zajlott, így sikerült a zavartalanságot biztosítani. Az egykori légierő területén egyébként komplett tesztpályákat rendeztek be már korábban is, direkt autóipari tesztelési célokra. Az idő szintén dermesztő volt, -17 Celsius fok (-30 Fahrenheit).

A tesztek leginkább most a hajtáslánc elemeire terjedtek ki, elsősorban az akkupakk celláinak viselkedésére. Mint ismert, nagy hidegben az akkucellákban zajló kémiai folyamatok lelassulnak, így a hatásfokuk sem olyan, mint mondjuk 20-25 fokos melegben.

Tesztelték továbbá a töltőbemenet és a téli csapadék viszonyát, leginkább a töltőfej esetleges befagyását a bementi nyílásba. További fontos szempont volt a vontatási képesség vizsgálata a havas környezetben, hiszen ez is a pickup kategória egyik ismérve.

Eriqo
Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!