A pickup kategória villamosítást berobbantó Rivian első nagy dobása lesz az R1T tisztán elektromos pickup. Az érdeklődés óriási rá, csak az Egyesült Államokban sokezres rajongótábort szedett össze a típus, pedig még nem is kezdték meg az árusítást.
Ha minden jól megy, akkor már nyáron az első szerencsés vevőkhöz kerülhetnek az R1T pickupok, a menetrend eddig a következő az R1T pickup esetében:
- Launch Edition: kiszállítások kezdete – 2021 június
- Adventure: kiszállítások kezdete – 2022 január
- Explore: kiszállítások kezdete – 2022 január
Az R1S SUV esetében pedig a következő az ütemezés:
- Launch Edition: kiszállítások kezdete – 2021 augusztus
- Adventure: kiszállítások kezdete – 2022 január
- Explore: kiszállítások kezdete – 2022 január
Nyárig még van pár hónap az utolsó finomhangolások meglépésére és a gyártás beindítására az egykori Mitsubishi gyár helyén berendezett Rivian gyárban, ami az Illinois Állam-béli Normal városában van.
Az elektromos meghajtás (és igazából bármelyik meghajtás) egyik nagy ellensége a téli hideg, főleg, ha az már az extrémebb kategóriába tartozik. Egy vérbeli pickupnak itt is teljesítenie kell, nincs mese!
Talán ezért is vitték ki egy kicsit az R1T-t a mérnökök a kőkemény minnesotai télbe, hogy megnézzék mit bír a technika! A tesztfázisokról számos Twitter poszt született, bennük remek képekkel az autóról és a havas tájakról!
Welcome to Baudette, Minnesota. Home of Willie the Walleye and North America’s largest cold weather testing facility, where hundreds of Rivian systems are currently being validated in sub-zero temperatures. Check out our latest blog post for more: https://t.co/IqnW6pnx5l pic.twitter.com/L1zA0Cllgi
— Rivian (@Rivian) February 26, 2021
Deliveries begin this June. In the meantime… pic.twitter.com/BsihoqLIVN
— Rivian (@Rivian) February 19, 2021
A tesztekről bővebben a Rivian Stories oldalán olvashatunk angol nyelven. Akit jobban érdekel, hogy mi zajlott fent északon, annak mindenképpen ajánljuk!
Amiről mi is beszélnénk, az egyrészt a helyszín, ami egy üresen álló katonai bázis területén zajlott, így sikerült a zavartalanságot biztosítani. Az egykori légierő területén egyébként komplett tesztpályákat rendeztek be már korábban is, direkt autóipari tesztelési célokra. Az idő szintén dermesztő volt, -17 Celsius fok (-30 Fahrenheit).
A tesztek leginkább most a hajtáslánc elemeire terjedtek ki, elsősorban az akkupakk celláinak viselkedésére. Mint ismert, nagy hidegben az akkucellákban zajló kémiai folyamatok lelassulnak, így a hatásfokuk sem olyan, mint mondjuk 20-25 fokos melegben.
Tesztelték továbbá a töltőbemenet és a téli csapadék viszonyát, leginkább a töltőfej esetleges befagyását a bementi nyílásba. További fontos szempont volt a vontatási képesség vizsgálata a havas környezetben, hiszen ez is a pickup kategória egyik ismérve.