A Daimler fokozatosan megszüntetné a belsőégésű járműveit

0

Mint már eddig is köztudott volt, a Daimler azt a neves célt tűzte ki maga elé, hogy 2039-re egy teljesen szén-dioxid kibocsátás mentes flottát alakítsanak ki. Emeljük kalapunkat! Bizonyos internetes beszámolók és egyéb hírforrások alapján azonban azt tudhatjuk meg, hogy a cég szeretné ezt a prominens időpontot még előrébb hozni. Egy régebbi interjúban a Daimler vezérigazgatója, Ola Källenius már tett utalást arra, hogy az elektromos flotta gyorsabb bővítése ennek a tervnek a része lehet a közeljövőben.

Az eredeti, karbonsemleges tervet egyébként Ambition2039-nek keresztelték, és a vezérigazgató a következőket mondta el ezzel kapcsolatban: „A Mercedes-Benz-nél a lehető legjobbra törekszünk, és az ügyfeleink is azt várják tőlünk, hogy fenntartható és egyben lenyűgöző technológiával biztosítsuk az utazás élményét. Tehát a legfontosabb kérdés, amellyel foglalkoznunk kell: Mit teszünk annak érdekében, hogy ügyfeleink a jövőben átélhessék a szén-dioxid mentes utazás élményét? A válasz pedig: Ambition2039.”

A német Handelsblatt című hírlap, források megnevezése nélkül azonban azt a hírt tette közzé a napokban, hogy Källenius az igazgatótanácsnak különféle forgatókönyveket mutat be, amivel a Mercedes már öt-nyolc évvel hamarabb át tud állni kizárólag elektromos személyautók gyártására.

A hírek szerint az átállás felgyorsításának „szimbólumának” a következő generációs S osztályt szánják, aminek a megjelenését 2028-ra tervezik. Egyébként az előzetes tervek szerint 2025-re a teljes flotta negyedét, míg 2030-ra a felét szeretnék kizárólag elektromos vagy plug-in hibrid modellekre cserélni.

Az igazgatótanács azonban bajban lehet, ugyanis egyes gyárak Lengyelországba helyezését a dolgozói képviselet megvétózta. Az áthelyezésre voltaképpen  az elektromos modellek gyártása miatt lenne szükség.

A nagy kérdés igazából a következő: „elsőként elektromos”, vagy „kizárólag elektromos”? Nemrégiben bejelentették, hogy a cég teherautó részlege külön válik, ami fontos szerepet játszhat a belső égésű motorok fokozatos megszüntetésének folyamatában, így egyre inkább úgy tűnik, hogy a „kizárólag elektromos” forgatókönyv lesz idővel a befutó.

Hartyanszky Istvan
Hartyánszky István vagyok, egyetemista. Évek óta elektromos autózás rajnongó, és már lassan egy éve foglalkozom az e-cars.hu-n cikkek írásával.