Kínai források szerint hamarabb érkezhet az olcsóbb 25 000 – 30 000 dolláros Tesla, mint azt gondolnánk. A Sina Motors szerint már folyamatban van az autó környezeti hatásvizsgálata és az is elképzelhető, hogy még idén megkezdik a működő modellek tesztelését. Továbbá azt is elképzelhetőnek tartják, hogy az autót a kantoni autószalonon mutatják be.
A Tesla közel 510 000 autót gyártott le 2020-ban és ebből 499,550 darabot ki is szállított. Ez egy elég erős teljesítmény egy elektromos autó gyártótól egy világjárvány közepette. A kiszállított autó többsége a Tesla Model 3 volt, ami nem túl meglepő hiszen azontúl, hogy ezt tudták a legnagyobb számban gyártani ez a legolcsóbb is.
Elon Musk becslései szerint a Model Y népszerűbb lesz, mint az összes többi járművük együttvéve. Bár ez azért nem olyan egyértelmű hiszen a Model 3 nagyon jól fogy, azonban nem lehetetlen. A Tesla készen áll 450 000 autó legyártására Kínában, még az idén, melyek többsége Model Y lesz. Továbbá idén Európában is gyártásba kerül a Model Y, az új berlini gyárban.
Mindezek mellett a Tesla kész piacra dobni egy még olcsóbb elektromos autót is, aminek a népszerűsége könnyedén felülmúlhatja a Model 3-mat és a Model Y-t. Bár Musk támogatta az ötletet eddig hivatalosan még nem jelentettek be semmit. A 2020-as negyedik negyedéves jelentésben azonban megemlítettek egy „jövőbeli terméket”.
Egyelőre még alig tudunk valamit erről a „jövőbeli termekről”. Tudjuk, hogy helyiek tervezik az autót nem a Tesla fő tervezőcsapata. Amire Tesla szerint azért van szükség, mivel a helyi szakemberek sokkal inkább ismerik az ország igényeit.
A Sina Motors szerint pedig az autó egy a Model 3 platformjára épülő kompakt ferdehátú lesz. Ami az elektromos autópiacon egy igen versenyképes szegmens, hiszen például Európában a Volkswagen ID.3 és a Renault Zoe elképesztő népszerűsége, és jelenleg ezek az autók a Tesla legnagyobb riválisai. Tehát összességében, egy olcsó kisautó a Tesla technológiájával és teljesítményével minden bizonnyal igen népszerű lenne.