A Kia 2030-ig kitolta az elektromos autós stratégiáját

0

Az előrelátó tervezés az egyik legfontosabb dolog egy vállalkozás életében, sokszor hatalmas pénzek sorsa, vagy éppen egy nehezen megszerzett piaci előny bukhat a hibás stratégián. A dél-koreai Kia nem ma kezdte az autóipari ténykedését, így számukra sem ismeretlen dolog az előre tervezés. Az elektromos autók térnyerésével pedig ők is meglátták annak fontosságát, hogy nekik is legyen egy kész tervük.

A történet még 2019 decemberében kezdődött, amikor is a Hyundai bejelentette a „Strategy 2025” nevezetű elektromos projektjét. Ez követte a Kia hasonló bejelentése, amikor is bemutatták a Plan S részleteit a nagyérdeműnek. (A Hyundai körülbelül 34 százalékban tulajdonosa a Kia Motors-nak, ez állhat az időben egymáshoz közel eső és hasonló témájú bejelentések mögött.) Az akkor bemutatott célok ezek voltak:

De milyen főbb pontokat is tartalmaz a Plan S?

  • a cég 2025-ig 11 elektromos autót (tisztán elektromos és plug-in hibrid) tervez piacra dobni, és az elektromos autózás piacának 6,6 százalékát szeretné uralni
  • 2025-re az összes eladott járművük 25 százaléka környezetbarát legyen
  • 2026-ra évente eladott elektromos autók száma 500 000, környezetbarát autóké 1 millió
  • egy elektromos töltési infrastruktúra kiépítése

A megígért 11 elektromos autó közül az első 2021-ben várható, és az „Imagine by Kia” projekt kereteiben valósítják meg. Erről az autóról eddig még keveset tudunk, az eddig megjelent vázlatok és hírek alapján azonban az Ev1 és EV9 nevezéktannal bevezetendő elektromos autók közé fog érkezni és már az utakon is elcsípték a prototípust.

Tehát a fentebb vázolt nagyszabású tervezési projektet bővítették most ki pár évvel, egészen pontosan 2030-ig. A cég egyrészt a személyautók, másrészt az áruszállító és a megosztáson alapuló járművek (PBV – purpose-built vehicles) kategóriájában is jelen lenni. Ebben nagy segítségükre lesz a Hyundai E-GMP padlólemeze. A 11 autóból igazából 7 lesz a teljesen elektromos, míg a maradék négy várhatóan tartalmazni fog belsőégésű erőforrást is. Utóbbiak természetesen másik padlólemezre kerülnek megépítésre. Ezek teljes bevezetésére 2025 helyett 2026-ot célozta meg a Kia.

A már vázolt számokat is kibővítette a Kia. 2030-ra számításaik szerint már 30 százalékos lesz eladásaikban az elektromos autók aránya, közel 1,6 milliós eladási számmal. Ennek minimum a fele tisztán elektromos meghajtású lesz. Ho Sung Song, a Kia vezérigazgatója így jellemezte a Kia következő pár évét:

„A Kia újjászületik 2021-ben, új logóval, új dizájnnal és új névvel. A Kia átalakul egy márkává, ami izgató és inspiráló a vásárlói számára, elhozva számukra z innovatív elektromos mobilitás lehetőségét.”

Eriqo
Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!