Újabb adag Xpeng G3 érkezett Norvégiába. Ez alkalommal 200 darab új elektromos SUV gurult le a teherszállító hajóról, így a decemberben érkezett 100 modellel együtt már 300 Xpeng G3 van az országban.
Norvégia a Xpeng európai terjeszkedésének első állomása, azonban minden bizonnyal nem az utolsó. Sok múlik azon, hogy milyen lesz a hosszú távú fogadtatása az elektromos autóknak.
„A társaság elkötelezett amellett, hogy innovatívabb és lokalizáltabb funkciókat juttasson el az ügyfeleihez. Differenciált és fókuszált megközelítést alkalmaz az erős, hosszú távú elkötelezettség és a nemzetközi jelenlét kiépítése érdekében.”
Norvégiában a Xpeng G3, 451 km-es WLTP hatótávval jelenleg 358 000 Norvég Korona, ami átszámolva kb. 12 400 000 Forint. A Xpeng szerint pedig az első visszajelzések nagyon pozitívak és az autó hamarosan megkapja a Xmart operációs rendszer első szoftverfrissítését is:
„Norvégiában már kiszállították a G3-asokat, az ügyfelek pedig nagyon jól fogadták őket, különösen értékelték a G3 intelligens szolgáltatásait. A norvégiai G3-mak ebben a hónapban megkapják az első frissítést az Xmart operációs rendszerre. Ebben új és továbbfejlesztett funkciók is érkeznek: optimalizált, aktív biztonsági asszisztens az adaptív tempomat (ACC), új hangparancsok a térkép/helymeghatározás számára, optimalizált hangvezérlés a járművezérléséhez és a navigációhoz, valamint optimalizált adaptív fényerő a kezelőpanel számára.”
A Xpeng Kínában rohamosan fejlődik, ahol januárban a havi eladások először haladták meg a 6000 darabot. Továbbá ott az európai terjeszkedés is, ahol szépen fokozatosan növekszik az eladott autók mennyisége.
A Xpeng egyértelműen egy nagyon innovatív és ígéretes gyártónak tűnik. Az például, hogy meg tudták oldani az internetes frissítéseket már a legtöbb vetélytársa fölé helyezi, legalábbis szoftveres tekintetben. Továbbá az ára is igen kedvező, tehát elsőre egy igen csábító ajánlatnak tűnik.
Azonban, ha az olcsó kínai elektromos autók elárasztanák Európát annak gazdasági szempontból komoly kockázatai lennének. Ugyanis az európai gazdaság egyik fő mozgatórugója az autóipar, ami már így is sokszor nehéz helyzetben van.