Egyre több autómárka jelenti be, hogy belátható időn belül, vagyis pár év távlatában minden modelljüket elektromos meghajtással fogják árusítani. Ennek egyik éllovasa a Volvo, de most a Nissan is csatlakozott az érintett autómárkák egyre növekvő táborához.
A Nissan bejelentése értelmében pedig már a részleteket is tudjuk: 2030-tól minden új modell, ami megjelenik Japánban, Kínában, az Egyesült Államokban és Európában, csak elektromos meghajtással lesz megvásárolható.
A megvalósítandó feladat, miszerint nagyjából 9 év alatt a fent vázolt feladat megtörténjen, egy még nagyobb, végső célkitűzés elérésben segít. Ez pedig az, hogy a Nissan teljes autógyártási folyamata és a legyártott autók az élettartamuk alatt végig szén-dioxid kibocsátás semlegesek lehessenek.
Ennek egyik eszköze lesz majd a Nissan világszerte található gyárainak bebiztosítása, hogy azok nagy magabiztossággal tudják gyártani az új modelleket, fennakadások nélkül. Európában az angliai Sunderland melletti üzem a Nissan legnagyobb európai üzeme, ahol 6000 ember dolgozik közvetlenül a márkának, míg a beszállítói láncokon keresztül jelenleg 70 000 további embernek biztosít munkát. Itt a Brexit miatti nyugtalanságot is sikerült kisimítani egy jelentősebb pénzügyi fejlesztéssel.
Kínában már kicsit jobban oda kell tennie magát a márkának, már ami a szervezkedéseket illeti. Sajnos a Nissan gazdasági környezete nem a legjobb az elmúlt időszakban, így folyamatosan törekednie kell majd a költségek csökkentésére. Ez nem könnyű, ha mellette új modelleket is fejleszteni kell, pedig a következő nagy dobás, a Nissan Ariya hamarosan megérkezik.
Ebben a költségcsökkentő folyamatban nagy segítségére lesz a Nissannak a kínai partnere, ami a Dongfeng Motor Company. Állítólag már meg is vannak a részletesen kidolgozott tervek, amiket az áprilisi Sanghai Auto Show-n mutatnak be a felek. Idén Kínában a Nissan három modellel készül, amiből az egyik a tisztán elektromos Ariya lesz, míg a másik két autóból az egyik egy hatótávnövelővel szerelt (e-power) kompakt autó, míg a másik az X-Trail egy frissített verziója, utóbbi vélhetően még hagyományos belsőégésű motorral jön majd.
A Nissan törekvéseiben segíthet az is, hogy a Venucia nevű márka átalakul egy kedvező árú e-autós márkává Kínában, ami még a jelenlegi Renault K-ZE (itthon Dacia Spring) árainál is kedvezőbbeket tud majd felmutatni. Ezekről az információkról a Reuters is beszámolt!