A BMW bejelentette, hogy 2021-ben érkezni fog egy elektromos M-es modell. A cég korábban már utalt arra, hogy érkezhet egy elektromosított M-es BMW, de ekkor még nagyon titokzatos volt ennek érkezéséről. A decemberi reklámfilmben egy rövid időre tűnt fel egy kabrió E92 M3, melynek az oldalán egy hatalmas matrica volt „electric” felirattal és két számmal, ami a „26” és a „2021” volt.
A számok minden bizonnyal a debütálás időpontjára utalnak, ami valószínűleg 2021 26. hetét jelenti. Tehát az autónak június 28. és július 4. között kell érkeznie. A BMW azonban a legújabb közleményében sem árulta el, hogy milyen autóra is számíthatunk, csak annyit mondtak, hogy: „Az M GmbH először mutat be elektromos hajtású autót”.
Tehát jelenleg még azt sem lehet tudni, hogy egy teljesen elektromos vagy hibrid modellre kell-e számítanunk. Azonban találgatások már vannak, egyesek szerint az i4-es M változatát fogják bemutatni, mások szerint pedig az BMW X8 M plug-in hibrid változata fog érkezni.
Az autógyártó megváltozott EV stratégiájából kiindulva azonban sokkal esélyesebbnek tűnik egy teljesen elektromos modell, mint az, hogy egy plug-in hibrid járművet reklámoznak így. Hiszen a BMW az elmúlt időszakban, változtatva a korábbi tartózkodó hozzáállásán erőteljesen beleállt az elektrifikációba.
A vállalat 2030-ig több mint hétmillió elektromos BMW-t szeretne legyártani, melyek legalább kétharmada lenne teljesen elektromos. 2021 végére a tervek szerint már 5 tisztán elektromos autó lesz a kínálatában, az i3, a Mini Cooper SE, az iX3, az iNEXT és az i4.
Ha pedig az M vagyis Motorsport részlege elektromos autókhoz nyúl akkor abból minden bizonnyal egy nagyon ütős végeredmény születik majd. Hiszen ez az M részleg specialitása, tovább fejleszteni a már amúgy is remek járműveket és új szintre emelni azok teljesítményét.
Az elektromos járművekben pedig rengeteg potenciál van és egy ilyen tapasztalt csapat elképesztő dolgokat hozhat ki belőle. A későbbiekben pedig az ilyen csúcskategóriás járművekben használt technológia szépen lassan leszivárog az olcsóbb autókba is és ezáltal eljutnak az átlag vásárlókhoz is.