Hozta a VW személyautós üzletága az EU CO2 határértékeit

0

A káros anyagok személyautók általi kibocsátása lett az Európai Unió döntéshozóinak fő célpontja, amit valamilyen szinten mindenkinek be kell látnia, hogy közös érdekünk. Az, hogy ennek mértéke mekkora és mennyi időt kaptak az autógyártók az átállásra, egy másik kérdés és ez örökre a háttérben történt egyeztetéseken résztvevők titka marad. Ami a lényeg: 2020-ra minden autómárkának hoznia kell az eladott autók átlagában vett 95g/km kibocsátási normát.

A 95 grammos kvóta felett minden egyes grammért 95 euró bírságot kell fizetni eladott autónként. Ez egy kisebb gépkocsi esetén akár a piaci ár negyede-ötöde is lehet. Ugyanis egy 120 grammos szén-dioxid-kibocsátású jármű esetében a 25 grammos többlet 2375 eurós bírságot jelent, ami 360 forintos euróárfolyam mellett több mint 850 ezer forint. Egy kompakt autón pedig körülbelül 300–600 eurót (nagyságrendileg 100–200 ezer forintot) keres általában a gyártó – tehát a bírsággal már veszteséges is a termelés.

Sokáig érkeztek olyan információk, hogy a Volkswagen nem fogja tudni teljesíteni ezt a határértéket és jövőre kemény büntetéseket kell fizetnie. Ám most megérkezett a hivatalos sajtóközlemény az állapotról és örömmel mondhatjuk, hogy összejött a VW-nek, bár ez csak részben igaz!

A márka flottaátlaga 6 millió gramm kibocsátott szén-dioxiddal lett kevesebb annál, amit a törvényi szabályozás elvárt. A személyautós üzletág 2020-ra megállapított kibocsátása 92 g/km lett, ezzel hozták az elvártat. Összességében 2020-ban 22 százalékkal kevesebb szén-dioxidot eregettek a VW autók a légkörbe, mint 2019-ben. Ralf Brandstätter, aki a Volkswagen személyautós üzletágának vezérigazgatója, elmondta: „A Volkswagen folytatni fogja a megkezdett iparági átalakításokat”.

A kedvező folyamatok tehát 2021-ben sem állnak le, sőt! A Volkswagen a 2020 és 2024 közötti időszakra eurómilliárdokat mozgat át az elektromos mobilitás további fejlesztésébe, ezzel új modelleket elhozva a vásárlóknak. 2025-re összesen 20 tisztán elektromos modellel kíván a piacon jelen lenni a Volkswagen. Az ID.3 és az ID.4 után további modellek jönnek a termékcsaládon belül, ezen tervekből az ID.4 GTX és az ID.5 lesznek a következő versenyzők. Akik a VW számaira konkrétan kíváncsiak, ajánljuk az alábbi cikkünket elolvasásra:

Sajnos a Volkswagen Csoport szintjén már vannak bajok, ebben minden márka számait nézték, aminek a VW a tulajdonosa, például a Porsche. Bár az Audi és Volkswagen hozta a számokat, de a többi márka nem, így végül mégis kell büntetést fizetniük, vélhetően közel 100 millió euró mértékben…

Eriqo
Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!