Winter Camper kiadás készült a Nissan e-NV200-ból

0

Furcsa jószág a Nissan furgonja, hiszen sokáig egyeduralkodó volt az elektromos meghajtásúak piacán. A kezdetben (2014 óta) 24 kWh-s akkupakkal szerelt verziót 2018 tavaszán követte a jelenleg is elérhető, 40 kWh-s kivitel, ami a Nissan aktuális kínálatát tekintve az egyetlen tisztán elektromos autó, amiben aktív hőmenedzsment segíti az akkucellák munkáját, legyen szó azok töltéséről, vagy a bennük tárolt energia leadásáról. Igen változatos lehet a furgon kiépítése, hiszen alapesetben kétféle verzióból választhatnak a vásárlók: e-NV200 furgon és a 7 személy szállítására is alkalmas e-NV200 Evalia. Előbbi kivitel nálunk is járt egy teszt erejéig.

Nekünk nagyon tetszett a furgon, amiből még 2018 júniusában képzeltek el egy táborozásra is alkalmas „Camper” kivitelt a Nissan mérnökei. Itt leginkább a nyári kiruccanások voltak az elképzelés központjában, ám eltelt két év és most egy újabb érdekes koncepcióval jelentkezett a Nissan az e-NV200 Winter Camper képében.

Az autó kinézete már egy komoly, offroad-jármű kinézetét hozza, amit leginkább az előre felszerelt gallytörőrácsnak és a megemelt hasmagasságnak köszönhet. Utóbbi együttműködve a minőségi off-road gumiabroncsokkal igazi téli túraképességekkel vértezi fel az autót, képessé téve annak haladását a hóban, vagy éppen jeges felületeken.

A tetőre szerelt napelemek besegítenek az utastérben elhelyezett elektromos gépek energiaellátásában, mint például a kávéfőző, vagy éppen a hűtő, de rendelkezésre állnak 230V-os fali csatlakozók is, ha éppen valaki a tabletjét töltené a furgon felfűtött utasterében. A pihenésről az összecsukható bútorok gondoskodnak, míg a duplán szigetelt üvegek abban segítenek, hogy az értékes meleg ne szökjön el olyan gyorsan az autó belsejéből. A Nissan ezeken túl okosan elérhetővé tett egy katalógust, amiből további felszerelések és kiegészítők rendelhetők meg.

A technika hozza a sima e-NV200 technikai adatait, vagyis a 40 kWh kapacitású akkupakkot, amivel 200 és 300 km közötti városi WLTP hatótáv autózható ki. Közúton ez az adat csökken, télen még inkább. Villámtöltési képességből 50 kW DC érhető el, amit érdemes igénybe venni, mielőtt lekanyarodunk az aszfaltos útról a vadonba.

Eriqo
Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!