2030-ig több mint hétmillió elektromos BMW modell lehet az utakon

0

Új célt tűzött ki a BMW az elektromos autók gyártás tekintetében. 2021 és 2023 között az eredetileg tervezettnél negyedmillióval több elektromos autót gyártanának le. A terv megvalósulásával az elektromos autók részaránya több mint a duplájára növekedne a cégnél, 8 százalékról 20 százalékra. 

Az új tervekről Oliver Zipse vezérigazgató nyilatkozott egy interjúban. Az eredeti célokat azonban még Zipse elődje, Harald Krüger vezetése alatt állították fel még 2019-ben. Ekkor elmondák, hogy 2023-ig 20 új elektromos modell fog érkezni, amelyeknek több mint a fele teljesen elektromos lesz. Az értékesítést pedig 2025-ig minden évben 30 százalékkal szeretnék növelni. 

Zipse tervei azonban még ennél is tovább mennek. Ő 2030-ig több mint hétmillió elektromos BMW-t szeretne az utakon látni, melyek kétharmadának elektromosnak kell lennie. 2021 végére a tervek szerint már 5 tisztán elektromos autó lesz a kínálatában, az i3, a Mini Cooper SE, az iX3, az iNEXT és az i4. 

A közelmúltban nem ez volt az egyetlen villanyautókkal kapcsolatos megnyilvánulása a cégnek. November elején arról beszéltek, hogy teljes egészében megváltoztatják az elektrifikációs stratégiájukat és saját, kifejezetten elektromos autóplatformot fejlesztenek. A platformot pedig 2025-től a magyarországi üzemükben kezdenek majd el használni. Ezzel a lépéssel a BMW jelentősen eltávolodott a korábbi filozófiájától, miszerint az összes hajtásláncú autót egy platformra kell építeni és egy gyártósoron.

Úgy tűnik, hogy a BMW is belátta, hogy a hosszútávú versenyképesség szempontjából elengedhetetlenek az elektromos autók. A cég pedig egy erős versenyző lehet a mezőnyben. Már bizonyította, hogy igen is tudnak jó elektromos autót gyártani. A BMW i3 és a Mini Cooper SE is egy nagyon jó kis autó és a vásárlók között is népszerűnek bizonyultak. 

A BMW versenybe lépésének lehet még egy pozitív hozománya, sokaknak, akik még irtóznak az elektromos autózástól a BMW nyithat ajtót ebbe a világba. Továbbá a BMW tulajdonosoknál igen erős a márkahűség, az új elektromos autók megjelenésével pedig nekik is lesz elektromos alternatíva, a márkán belül.