Úgy tűnik, sok tekintetben érdemes volt annak várnia, aki úgy gondolta, hogy számos újdonsággal érkezik a 2021-es „facelift” Model 3. Természetesen a műszaki cikkek, mint amilyen egy elektromos autó is, folyamatosan fejlődnek és nem lehet mindig csak szoftveresen hozzáigazítani a régebbi kivitelek tudását egy frissített kiadáshoz. Az új, 2021-es modellévű Tesla Model 3 úgy tűnik, folyamatosan hozza az újdonságokat, ezzel is vásárlásra ösztönözve a kivárókat.
Ezen új kivitel számos felhasználója számolt be egy újdonságról, ami a 2020.48.12-es frissítés települése után lett elérhető.
A tulajdonosok gyakorlatilag hatótávnövekedésről számoltak be. A változás tényét a Tesla is megerősítette: „Az ön Model 3-asa mostantól némileg magasabb hatótávot írhat ki, ami még jobban tükrözi az akkupakkban lévő kapacitást.”
Ha már akkupakk, érdemes újra megemlíteni azt a tényt, hogy a 2021-es modellévtől a Tesla Model 3 már 82 kWh-s akkupakkal érkezik, szemben az eddigi 79 kWh-val (2019-es és 2020-as modellév). Ez közel 5 százalékos bővülés (~15 kilométer), ráadásul mivel most nem MIC Model 3-ról beszélünk, az akkupakkban a Panasonic cellái vannak. Ezek a fremontban készülő cellák már jobb energiasűrűségi és tölthetőségi mutatókkal bírnak, mint elődeik. Az új cellák az energiahatékonyság területén is már bizonyítottak, hiszen az EPA lemérte a 2021-es modelléveben kapható típus (Tesla Model 3 Long Range AWD – 2021) fogyasztását, aminek végén kijött egy bámulatos eredmény: 134 MPGe, ami vegyes fogyasztásban 25 kWh/100 mérföld. EPA hatótáv – 568 kilométer.
De nem csak az akkupakk és az abban lévő cellák lettek fejlettebbek, hanem az első fényszóró is javult az új kivitelű Model 3 esetében. A lámpatest kialakítása és az azokba szerelt új technikai megoldások révén jobb és fényesebb vetítési képet állítanak elő, ezzel is elősegítve a biztonságosabb közlekedést.
Ám ezeknek a fejlesztéseknek úgy tűnik ára is van, hiszen ahogy arról már beszámoltunk korábban, Európában számos esetben ár növekedés következett be minden típus esetében. A Model 3 esetében volt a legkisebb a drágulás, itt 500 és 1000 euróval nőtt az autó ára, míg a Model S és Model X már nem úszta meg ennyivel, itt piactól függően 5000 euró is lehet a növekmény.