Az elektromos meghajtásra való mielőbbi áttérés kulcsa az elegendő mennyiségű és gazdaságos feltételekkel előállítható akkucellákon múlik, de ez nem újdonság a téma iránt érdeklődőknek. Tudja ezt jól a Tesla is és mivel ők az újkori elektromos autózás úttörői, bizony nem is bízzák ezt a kérdést a véletlenre. Annyira nem, hogy az új berlini Gigafactory területén létrejövő akkumulátorgyár kapacitása Elon Musk szerint 250 GWh lesz éves szinten!
Ez a szám igen komoly léptékekről tanúskodik, érdemes kiszámolni, mennyi autóhoz elegendő akkupakkot lehetne ebből összekalapálni. Kis túlzással elmondható, hogy ez a 250 GWh jelenleg a világ teljes évi akkumulátorgyártásának együttes mértékével van párhuzamban. Arról nem beszélve, hogy az itt készülő cellák jó eséllyel már bizony azok a bűvös 4680-as akkumulátorok lesznek, amiről Elon Musk beszélt a szeptemberi Battery Day alkalmából. Segítségével akár 16 százalékos hatótáv növekedés is elérhető, nagyjából 14 százalékkal olcsóbban előállítva. Az energiatároló képesség ötszörös lett! Ami eddig biztos ezzel kapcsolatban, hogy Fremontban már épül a pilot gyártósor, az ottani gyártás fő partnere a Panasonic lesz.
A 4680-as cella berlini gyártása nem nagyon kérdéses igazából, hiszen korábban Elon Musk is említette a helyszínt, mint az új akkumulátor gyártási helyszínét, valamint elmondta, hogy itt fog a Tesla jó pár új technológiát kipróbálni. Fremonthoz hasonlóan Berlinben is készül egy pilot gyártósor. Ha pedig Fremont és Berlin jól vizsgázik, a sanghaji és a texasi üzemekbe is elindul az új gyártósor.
Berlin will use 4680 cell with structural battery pack & front & rear single piece castings. Also, a new paint system.
— Elon Musk (@elonmusk) October 7, 2020
Lot of new technology will happen in Berlin, which means significant production risk. Fremont & Shanghai will transition in ~2 years when new tech is proven.
Múlt héten járta be a sajtót a hír, miszerint a Tesla megkezdte a dolgozók verbuválását a berlini gyárba, leginkább vezető munkakörökbe (Cell Manufacturing Operational Leader, Cell Shop Senior Leader, Manufacturing Engineering Manager, Cells). November elején Elon Musk személyesen is járt a berlini gyárban, hogy körülnézzen és esetleg segítsen a felmerült kérdéses és problémák megoldásában. Azokból pedig nem lesz hiány, hiszen alsó hangon 10 000 ember felvétele várható az ottani üzembe. Korábban mi is írtunk a 25 nagyágyúról, érdemes elolvasni kik is ők és miért vannak ott!