A kombi karosszéria Európában igen népszerű kivitel, de kár tagadni, hogy az utóbbi idők SUV-szeretete visszavetette a kombik iránti keresletet. Ezért is fogadta nagy érdeklődés a hírt 2019 novemberében, miszerint a Volkswagen lehet az első, aki előrukkol egy tisztán elektromos kombival, sok európai vásárló örömére!
A tanulmányautóról akkor csak vázlatok voltak láthatók, ám végül nem is kellett sokat várni a kézzelfogható prototípusra, hiszen a VW november 20-án mutatta be az ID. Space Vizzion elektromos modell tanulmányát a Los Angeles-i Autószalon előestéjén.
A bemutatón Scott Keogh (A Volkswagen amerikai divíziójának vezetője) megerősítette, hogy a modell sorozatgyártásba kerül, akkor még úgy nyilatkozott, hogy a gyártás beindítására már 2022-ben sor kerül. Sajnos úgy tűnik, hogy erre viszont még 2023-ig várni kell. Ezt maga Ralf Brandstätter, a Volkswagen vezérigazgatója (CEO) mondta el egy LinkedIn bejegyzésben.
Amit még megtudhattunk a nyilatkozatából, az a gyártás helyszíne, ami Németországon belül marad, pontosabban az Emden melletti üzemben, ahol jelenleg a VW Passat is készül (még). Ugyanis pár napja a márka felügyelőbizottsága komoly anyagi fejlesztéseket jelentett be üzemeihez kapcsolódóan, elősegítendő az elektromos modellek gyártását. Ennek megfelelően Szlovákiába helyezi át a VW Passat modellek gyártását a németországi Emden üzemből. Az első szlovákiai Passat 2023-ban gördül majd le a szerelőszalagról, míg az emdeni üzem az elektromos modellek előállítására áll át. Az ID.4 után ott kezdik meg az új teljesen elektromos kombi modell gyártását is.
A gyártás várható ideje és helyszíne után nézzük meg magát az autót. Az elektromos kombi már több nevet is kapott a bemutatása óta. Ralf Brandstätter legutóbb már Aero B néven hivatkozott rá, valamint, hogy „kiváló és tágas, mint egy Phaeton, plusz hatalmas csomagterű. 700 km-es hatótávjával egy igazi bajnok”.
Hogy ezt a hatótávot mekkora akkupakkal fogja elérni, még kérdéses. A kombi alapjait az ID. Vizzion névre keresztelt limuzin adja, abban a bemutatásakor egy 111 kWh-s egységről beszélt a márka, 225 kW teljesítményű motorokkal. A los angelesi bemutatódarabban viszont a gyáriak szerint egy 82 kWh-s akkupakk volt. Sajnos Ralf Brandstätter a technikai adatokról nem beszélt, csak a 700 km hatótávról, így egyelőre a típus specifikációira még várnunk kell!