Toyota – „Tesláé a recept de nekünk van konyhánk, séfünk és igazi ételt készítünk”

0

A Toyota vezérigazgatója, Akio Toyoda furcsa megjegyzéseket tett a Teslával és Elon Muskkal kapcsolatban, miután az elektromos autógyártó felülmúlta őket a részvénypiaci érték tekintetében. Talán kissé éhes volt, mikor ezeket az észrevételeket tette.

A Toyota a legújabb pénzügyi eredményeinek kihirdetését követő online konferencia során, Akio Toyoda beszélt a Tesláról: „A Tesla azt állítja, hogy a receptjük a jövőben szabvány lesz, de a Toyotának igazi konyhája van egy igazi szakáccsal. Vesztünk, ha a részvényárfolyamról van szó, de termékeinkből egy teljes menü áll rendelkezésre melyből az ügyfeleink választhatnak.”

A vezérigazgató még tovább folytatta a főzős analógiáját: „Ők nem igazán készítenek valódit, az emberek csak a receptet vásárolják. Nálunk megvan a konyha, a séf és igazi ételt készítünk.”

A Tesla jelenlegi piaci értékét több mint 400 milliárd dollárra becsülik, míg a Toyota jelenleg valamivel több mint 200 milliárd dollárt ér. 

2010-ben a Toyota 50 millió dollárt fektetett a Teslában és áron alul adták el neki a Nummi nevű gyárukat, melyet ma már Gigafactory Fremont-ként ismerünk és a cég legfontosabb üzeme. A Toyota végül 2017-ben adta el a részesedését a cégben, óriási haszonnal azonban az akkori ár csupán a töredéke volt a mainak. 

A Tesla részvénypiaci ára annak köszönhető, hogy jelenleg ő uralja az elektromos autók piacát, ami az iparág jövőjét jelentheti. Mindeközben a Toyota kínálatában nem találhatóak még elektromos autók. Ha elektromos Toyotát szeretnénk vásárolni egészen Kínáig kell utaznunk, ahol a japán autógyártó nagyobb erőfeszítéseket tesz, hogy be tudja tartani az előírásokat. 

Saját hivatalos előrejelzésük szerint 2025-re azonban már évi fél millió e-autót gyártanának. Körülbelül ez az a szint, ahol a Tesla tart ma, 2025-re pedig évente akár több millió elektromos autót is készíthet, főleg, ha ilyen ütemben bővíti tovább a gyártókapacitását. 

A Toyota azonban nagy hangsúlyt fektet az üzemanyagcellás járművekbe, ami szintén egy nagyon fontos technológia lehet a jövőben, bizonyos területeken. Azonban ma még egy kicsit kezdetleges, de hosszútávon biztosan megéri vele foglalkozni.