Napjaink elektromos mobilitása véleményem szerint az 1990-es évek elején kezdődött világszerte, bár a technológia koránt sem új. Ha az amerikai kontinensen kezdjük a visszatekintést, szinte hihetetlen, de az 1800-s évek végén még az elektromos meghajtás volt többségben. Aztán az 1900-s évek elején már kezdett eltolódni az arány, az eladott autók 1/3-a volt csak elektromos.
A ma is létező autógyártó nevek közül Henry Ford és Thomas Edison partnersége volt az egyik első híres megállapodás. Akkumulátor ellátású modellekkel kísérleteztek és folyamatosan dolgoztak a technológia továbbfejlesztésén.
De megemlíthetjük az Oldsmobile és a Porsche együttműködését is. Első autójuk a Porsche P1, ami 1898-ben már elektromos volt. Aztán az évszázad végig elég nagy maradt a csend a témában, egészen a modern-kori EV1 megjelenéséig, amiből sajnos 1999-ben zúzta be a GM az utolsó darabot is.
A rövidke történelemóra után pedig nézzük meg együtt, hogy a mai kor szellemében létrejött elektromos autókból melyik az, amelyikből a legtöbbet adták el világszerte. Az adatok a már ismert EV Salses Blog munkatársaitól érkezik, mi csak elhoztuk nektek magyar nyelven! A felsorolásban csak a tisztán elektromos járművek kaptak helyet:
Nézzük is a Top13 típust:
- Tesla Model 3 – 645,000
- Nissan LEAF – 490,000
- Tesla Model S – 305,000
- Renault ZOE – 231,000
- BAIC EC-Series – 203,000
- BAIC EU-Series – 196,000
- BMW i3 – 191,000
- Tesla Model X – 177,000
- Chery eQ – 139,000
- Volkswagen e-Golf – 136,000
- Baojun E-Series – 118,000
- Geely Emgrand EV – 107,000
- BYD e5 – 105,000
Szerintem senki nem lepődik meg a Tesla népszerűségén, amit méltán szerzett meg magának és olyan veteránokat sikerült rövid idő alatt maga mögé utasítani, mint a Nissan LEAF, vagy éppen a Renault ZOE. A kaliforniai márka legnépszerűbb típusa a Model 3, amihez, ha hozzávesszük a Model Y eddigi eladási számait is (2020 szeptember végéig nézve), akkor összesen 729 000 darabbal számolhatunk az első helyezett típus esetében!