Brit médiaértesülések szerint a tisztán elektromos Mercedes modellt az eredeti tervektől eltérően csak jövőre fogják bemutatni. A hat hónapos elcsúsztatásban több tényező is közrejátszott.
A brit Autocar írása szerint az EQA bemutatásának okai a Mercedes elektromosautó gyártási rendszerének újrastrukturálása, a folyamatos nehézségek az akkumulátorok beszállítóival, és a Covid-19 járvány miatti leállások és nehézségek. Ezek együttesen akadályozzák a gyártót a modell idei bemutatásában.
Az Autocar nem nevezte meg az információk forrását, ugyanakkor az általában jól informált újságíró, Greg Kable nyomán alá lehet támasztani az értesülést: Az általa publikált információk szerint az EQA bemutatását 2020 harmadik negyedévére tervezte a cég, a piac év végi beindulása előtt. Csakúgy ahogy a Volkswagen tette ezt az ID.4 bemutatásával (szeptember 23-án mutatták be, és decembertől szállítják ki), vagy a Citroën az ë-Spacetourer modelljével. Az Opel még újságírókat is ültetett a Zafira-e Life volánja mögé, igaz ezt 2021-ig már biztosan nem kezdik el kiszállítani. A Daimler ehhez képest nem jelentett be még semmilyen eseményt, még online bemutatót sem, pedig a negyedév vége rohamosan közeledik.
A késést az is befolyásolja, hogy a Daimler meg fog szabadulni a franciaországi Hambach-ban található üzemétől, ahol jelenleg a Smart modelleket szerelik össze. A cégóriás az EQB gyártását tervezte itt megkezdeni azután, hogy a Smart gyártását kiszervezik a Geely-vel közös vállalkozásba. Július óta azonban folynak a tárgyalások az Ineos Automotive autógyártóval, amelynek nem titkolt szándéka, hogy Grenadier terepjárójának sorozatgyártását Hambach-ban indítsa el. Az EQB és az EQA így egymás mellett fog készülni Rastatt-ban, vagy Kecskeméten.
A Mercedes még 2019 decemberében, a GLA bemutatóján adott hírt az EQA érkezéséről. Főbb vonalaiban az elektromos modell nagy valószínűséggel meg is tartja a hagyományos alap, GLA arányait. Az Autocar értesülései szerint az EQA kétféle meghajtással érkezik majd. a gyengébbik verzióban csak egy, az első tengelyt hajtó motor lesz megtalálható, míg az erősebb változat első és hátsó tengelyét két külön motorral fogja meghajtani a Mercedes. Azt, hogy a két verzióban más lesz-e az akkupakk kapacitása, még nem árulta el a gyártó. A magazin szerint viszont a modell elérhető lesz AMG változatban is, ami, ha valóban érkezik, várhatóan erősebb lesz a most bemutatott Mercedes AMG GLA 45 s 415 lóerős változatánál.