Tisztán elektromos városi Peugeot e-1008 érkezhet

0

A tervek szerint az új autó egy mini SUV lesz, amit a 2008-as modell alá terveznek rangsorolni, és ha minden jól megy, a 108-as modellt fogja kiváltani, ráadásul tisztán elektromos hajtással. Eddig még nem hivatalos információk szerint a modell neve Peugeot e-1008 lesz, és a megjelenés 2021 végére, vagy 2022 elejére várható.

A tervek szerint az új modell hosszabb lesz, mint a 108-as (3,47 méter) viszont rövidebb lesz a 208-as modellnél (4,05 méter).

A járművet elektromos meghajtással ellátni viszonylag egyszerű feladat lesz a francia cég számára. Nagy valószínűséggel ugyanazt a CMP platformot fogják alkalmazni, mint a 208, valamint a 2008 esetében. Ez 50 kWh kapacitást, folyadékhűtéses CATL cellákat, illetve 320-350 kilométeres, WLTP szerinti hatótávolságot jelentene az új francia modell számára. Az árat bizonyos információkra hivatkozva 25 000 euró (9 millió forint) köré saccolják az újságírók.

Habár ez eddig mind szép és jó, van egy rossz hírünk. Eddig megjelent források körül egyik sem említi hivatalos forrásként a Peugeot-ot. Az egyetlen biztos forrás, amire eddig lehet hivatkozni, az Jean-Philippe Imparato-tól, a cég vezérigazgatójától származik még márciusból, aki akkor elmondta, hogy egy utódot terveznek a 108-as modell számára. Azt is megemlítette, hogy mindenképpen csakis elektromos meghajtásban gondolkoznak.

A kérdés már csak az, hogy mennyi lehet az eddigi információkból a pletyka, és mennyi a valóságtartalom. A napokban megjelent egy olyan hír is, miszerint az új, 108-ast leváltó modell esetében a francia cég a Fiattal fog együtt dolgozni, és az általuk fejlesztett platform egyikét használják fel az új modell kialakításánál.

A 2022-es megjelenés tűnik a legvalószínűbbnek az eddigi hírek közül, mivel a 108-as modell árusítását, amit a Toyotával együttműködve dobott piacra a francia cég, ebben az évben fogják beszüntetni.

A spekulációk és találgatások mindig érdekes témával szolgálnak az elektromos autózás szerelmeseinek, mi viszont rögtön jelentkezni fogunk, amint hivatalos információk is megjelennek.

Hartyanszky Istvan
Hartyánszky István vagyok, egyetemista. Évek óta elektromos autózás rajnongó, és már lassan egy éve foglalkozom az e-cars.hu-n cikkek írásával.