Ehhez képes igazán nagy ugrásnak számít a SEAT Mii Electric, ami egyetlen feltöltéssel 260 kilométert képes megtenni. Ez a modell a cég első elektromos szériája, viszont nem a legelső elektromos autó, amit legyártottak.
Azt ugyanis 1992-ben a barcelonai Olimpiára készítette el a Seat és a Toledo Electric nevet kapta. A feladata pedig nem más volt, mint bekísérni az olimpiai lángot a megnyitó ceremóniára motorzaj, és ami talán még fontosabb, káros anyag kibocsátása nélkül.
Habár az ötlet már akkor is zseniális volt, hogy ne benzinnel hajtsuk meg járműveinket, az ólom-sav akkumulátor technológia egyszerűen még nem tartott ott, hogy azt egy kereskedelmi sorozattermék előállításához használják fel. Ezt mutatja is a SEAT Toledo Electric teljesítménye: 16 ólom-savas akkumulátorral volt felszerelve, és városi közlekedésben (tehát lassú haladással) mindösszesen 55 kilométert tudott megtenni. Ennek részben az volt az oka, hogy az autó a nehéz motor és akkumulátorok miatt, másfél tonnát nyomott.
Az 1992-es SEAT Toledo Electric specifikációi:
- 55 kilométeres (34 mérföld) hatótávolság városban
- 16 ólom-sav akkumulátor
- 28 másodperc alatt gyorsult fel 70 km/h-ra
- a maximális sebessége 100 km/h
- 16 kW elektromos motor
- súlya: 1545 kg
Ha összehasonlítjuk ezeket az adatokat a 2020-as SEAT Mii Electric tulajdonságaival megdöbbentő a technológiai ugrás kevesebb, mint 30 év alatt: 36,8 kWh-os akkumulátor csomag és a WLTP szerinti 260 kilométeres hatótávolság, ezt tudja a 2020-as modell. Természetesen a Mii Electric nem is számít a top modellnek az elektromos autók piacán, valójában a teljesítmény szerint a lista aljára sorolandó modellről beszélünk.
1992 óta ennyit fejlődött az elektromos autózás: kezdetben volt egy bemutató modell, amivel az utcán lassan gurulva megtehettünk 40-50 kilométert, most pedig ott tartunk, hogy országokat autózhatunk át, anélkül, hogy aggódnunk kellene az akkumulátorok feltöltése miatt. Hogy hol fogunk tartani 30 év múlva, egy nagyon izgalmas kérdés.