Az áruszállítás és a fuvarozás lehet a személyautók után a legdinamikusabb ütemben átalakuló terület, ahol az elektromos meghajtás egyre inkább kiszoríthatja a belsőégésű motorokat. Ez különösen igaz lesz azokban az ágazatokban, melyek fő tevékenységi köre városok területére koncentrálódik. Itt különösen fontos a lehetőleg emisszió-és hangmentes üzem. Erre tipikus példa a szemétszállítás, aminek menetét mindenki ismeri, főleg, akinek a hálószobája közel van az utcához.
Már 2018-ban felismerte ezt az igényt a Volvo, akik meg is tettét a szükséges lépést a piacvezetőség felé vezető úton, ez volt a 16 tonnás kategóriában játszó Volvo FL kamion bejelentése, amit 2019 tavaszán már ki is próbálhattak éles üzemben a kiválasztott üzleti partnerek!
Most pedig a következő szereplő is megjelenhet ezen a területen, köszönhetően a Daimler Trucks és a svéd Designwerk Products AG összefogásának! Utóbbi a Futuricum üzletágát adja a közös fejlesztésbe, ami a Designwerk azon divíziója, ahol a 16 és 26 tonnás kategóriában szereplő elektromos járművek fejlesztésével foglalkoznak 2017 óta. Érdekesség, hogy ezen projektek a már említett Volvo típusaira alapultak, pontosabban az FM és az FH szériák modelljeire. Az elektromos hajtáslánc beszállítója eddig az Contena-Ochsner AG volt, ami továbbra is megmarad partnernek.
Gyártói kapacitásuk sem nevezhető kicsinek, jelenleg az évi 200 darab elektromos haszongépjármű legyártása a céljuk a vállalat winterthuri üzemében. A Daimler Trucks pedig az alacsony padlós Econic termékvonalat adja a közösbe
Az alapok tehát adottak egy kiváló és gazdaságosan működtethető elektromos haszongépjármű kifejlesztésére, ami városi körülmények között lenne igazán elemében, például a már fentebb említett hulladékkezelési területen. A legfontosabb szempont az alacsony padlós kialakítás megtartása, aminek révén a vezető könnyedén tud gyorsan és egyszerűen ki-be szállni a jármű vezetőfülkéjébe, ahonnan a kilátás is kiváló, köszönhetően a kialakításnak. De a hulladékkezelés csak egy, a számtalan további felhasználási terület közül.
Az együttműködés révén akár 20 új munkahely is létrejöhet majd, ráadásul a munkálatok már megkezdődtek, így az első működő prototípus a tervek szerint 2021 második negyedévében meglesz.