Megkezdődik a Volkswagen ID.4 gyártása

0

A Volkswagen bejelentette, hogy a németországi Zwickau gyárban megkezdi az új ID.4 elektromos SUV gyártását.

A Zwickau, a Volkswagen első olyan gyára, amelyet teljes egészében átalakítottak elektromos járművek gyártására. A gyár jelenleg kizárólag a MEB platformra (az ID. platform alapjául szolgáló modulrendszerű elektromos hajtáskoncepció) épülő modellek gyártására van beállítva.

Az ID.3 előállítását is ebben az üzemben kezdték meg tavaly, most pedig hivatalosan is megkezdik a nagy testvére, az ID.4 gyártását.

Ralf Brandstätter, a Volkswagen márka vezérigazgatója szerint:

„Az ID.4 segítségével, a Volkswagen egy teljesen elektromos járművet ad a kínálathoz, a kompakt SUV osztályban, amely jelenleg a világ legnagyobb növekedési szegmense. Az ID.3 után ez már a második modell, amely a MEB platformon alapul. A jövőben az autót Európában, Kínában és később az USA-ban is gyártani és értékesíteni fogjuk. Így tervezzük a MEB platformunkat globálisan is, a világ minden táján terjeszteni és a gazdasági alapjainkat megteremteni az ID család sikere érdekében.”

A Volkswagen e-mobilitással foglalkozó igazgatósági tagja, Thomas Ulbrich hozzátette:

„Jó ütemben haladunk a Volkswagen márka e-mobilitássá alakításával. Az ID.3-at most az ID.4 követi. Az elmúlt hónapok legnagyobb társadalmi kihívásaira tekintettel, az ID.4 sorozatgyártás indítása kivételes eredmény, ezért nagyra értékelem és külön köszönet illeti a szászországi Volkswagen csapatot és az ID-csapat összes tagját. Az ID család második modellje már gördül le a futószalagról, ahol nem sokkal ezelőtt még az ICE platform példányait építették.”

A tervek szerint, a Volkswagen 300.000 darab ID.3-at és ID.4-et fog legyártani a Zwickau-i gyárban, 2021-ben.

AZ ID.4 előgyártása már korábban megkezdődött a kínai Anting gyárban, és a Volkswagen már készül az Egyesült Államokban található Chattanooga gyár felkészítésére is, ahol 2022-ben tervezik az autó gyártását.

„Az ID.4, a Volskwagen MEB, teljesen elektromos platformjára épül, amely maximalizálja az e-mobilitás nyújtotta lehetőségeket. Az alacsony, 0,28-as légellenállási együtthatóval, az ID.4 akár 500 kilométert is képes megtenni (WLTP szabvány szerint). A jármű belseje rendkívül tágas és az arányai ultra-modern megjelenést kölcsönöznek a külsejének.”

Az autógyártó azt is megerősítette, hogy az autó összkerék meghajtású változata a kétkerék-meghajtású után fog megjelenni. Utóbbi az egyetlen választható opció a jármű piacra dobásakor.

e-cars.hu
Elektromosan közlekedsz, vagy a váltáson töprengsz? Érdekelnek a legfrissebb hírek az e-autók világából, vagy foglalkoztatnak a legújabb fejlesztések az elektromosság és a fenntarthatóság területén? Akkor jó helyen jársz!