Miután bejelentették, hogy a két cégcsoport egyesülés utáni neve Stellantis lesz, a PSA első féléves gazdasági beszámolóján mindenki az új vállalati hálózat alakulásáról várt további részleteket, azonban Carlos Tavares, a PSA vezérigazgatója másképp gondolkozott. A cégháttér helyett a termékeket helyezte előtérbe, és megragadta az alkalmat, hogy bejelentse stratégiájuk elmozdulását az elektromos autók irányába. Ezzel együtt beharangozott egy új, eVMP (electric Vehicle Modular Platform) névre keresztelt padlólemezt.
Ez az első padlólemez, amit a PSA kifejezetten a teljesen elektromos autókhoz tervezett. Jelenleg a csoportnak két felépítménye van, ami a vegyes meghajtáshoz használható. Az egyik egy átdolgozott CMP, amire eCMP néven tisztán elektromos meghajtás épülhet, a másik pedig az EMP2, amit kizárólag hibridek építéséhez használnak.
A jelenlegi tervek szerint két új padlólemezt szánnak a tisztán elektromos autók készítésére, ebből az első az eVMP. A vezérigazgató elmondása szerint ez a platform az EMP2 alapjaira épül, így csökkenteni tudták a fejlesztési költségeket.
Az eVMP a Peugeot 3008 harmadik generációjában fog bemutatkozni, várhatóan 2023-ban. Első- és összkerék meghajtást lehet majd építeni rá, és 60 kWh-tól 100kWh-ig támogatja az akkumulátorcsomagokat. A legnagyobb akkumulátor a legoptimálisabb konfigurációban a WLTP szabvány szerint 650 km megtételére lesz alkalmas, és akár 250kW (335 lóerő) is kinyerhető lesz a legerősebb négykerék meghajtású változatból.
Ahelyett, hogy egy belsőégésű motorhoz fejlesztett padlólemezre szerelnek akkumulátorokat, az eVMP egy alapvetően elektromos platform lesz, amit hibrid rendszerek fogadására is alkalmassá tesznek. Tavares hangsúlyozta, hogy ez a tengerentúli piac részére lesz elérhető, ami azt jelenti, hogy az európai modellek többsége – ha nem egésze – tisztán elektromos meghajtással készül majd.
Az eVMP közepes és nagy modellek fejlesztésére lesz alkalmas. 2025-től elérhető lesz az eCMP egy továbbfejlesztett változata, a „totally smart eCMP”. Ettől az időponttól kezdődik a PSA két új, teljesen elektromos padlólemezének térnyerése.
Tavares beszélt egy kicsit a Stellantis-ról is, és arról, hogy meg szeretnék erősíteni annak 14 „csillagát”, ahogy a márkákra hivatkozott. Ezeknek erős kapcsolatuk lesz egymással, ami azt is jelenti, hogy lesznek közösen használt alkatrészeik és padlólemezeik. Ennek köszönhetően várható, hogy a jövőben Dodge, Chrysler, és Jeep modellek megjelenése is várható lesz az eCMP platformra alapozva, amikor a Stellantis végre zöld utat kaphat.