A CATL már ebben a hónapban elkezdi szállítani az olcsó akkumulátorokat a Teslának

0

A Kínából érkező hírek szerint a CATL már júliusban megkezdi szállítani a Tesla számára az olcsóbb LFP (lítium-vas-foszfát) akkumulátorcellákat. Azonban egyelőre még mindig az LG Chem a cég legnagyobb akkumulátorbeszállítója Kínában. Az LG Chem csak 2020 első felében 44,798 Model 3-ra elegendő akkumulátorcellát gyártott le a Tesla számára, mindeközben a cég legrégebbi akkumulátor ellátója a Panasonic csupán 4,988 autóra elegendő cellát gyártott. 

A hírt a CATL egy Twitter posztban hozta nyilvánosságra, melyben megerősítette, hogy ebben a hónapban elkezdik leszállítani az LFP akkumulátorokat a Teslának, közvetlenül a Giga Shanghai-ba. Ezeket a cellákat pedig kizárólag az itt gyártott Model 3-mak kapják meg, legalábbis egyelőre.

A megállapodás önmagában azonban már nem hír, ugyanis a Tesla már júniusban jóváhagyást kapott a kínai kormánytól az LFP cellákkal gyártott Model 3 gyártására. Egyépként pedig már február óta keringtek pletykák azzal kapcsolatban, hogy a Tesla ilyen cellákat szerezhet be a CATL-től. 

Az LFP vagyis a lítium-vas-foszfát akkumulátor cellák egyébként a NCA (lítium-nikkel-kobalt-alumínium-oxid) akkumulátorok kobalt nélküli, olcsóbb alternatívái. Az LFP akkumulátoroknak számos előnyük is van, ezek közül egyértelműen az ár a legnagyobb. Mivel nem tartalmaz kobaltot, ami az akkumulátorcellák legdrágább összetevője az ára igen kedvező, olyannyira, hogy egyesek szerint az autó végső ára 25 százalékkal is csökkenhet. 

Még sem a Tesla sem a CATL nem erősítette meg, de egyes értesülések szerint az akkumulátorok ára cellánkként 80 $ / kW-ra jön ki, míg a csomagok szintjén 100 $ / kW-ra. Ez nagyjából 3-4000 dolláros megtakarítást jelent a cégnek autónkként.

A Tesla először használ az autóiban ilyen típusú cellákat, azonban nem tervezi abbahagyni a jelenleg gyártott NCA cellák használatát sem. Egyelőre sajnos csak a kínai Model 3 Standard Range változatában használják majd ezt a technológiát. 

Általánosan elmondható, hogy az elektromos autógyártók NCA és NMC (lítium-nikkel-mangán-kobalt-oxid) típusú akkumulátorokat használnak, kivétel a BYD, amely már a kezdetek óta az LFP technológia mellett teszi le a voksát. Ennek oka egyszerűen az, hogy az NCA és az NMC típusú akkumulátorok energiasűrűsége sokkal nagyobb volt. A CATL azonban most azt álltja, hogy sikerült magasabb energiasűrűséget elérniük. 

Természetesen a Panasoniccal való együttműködésük továbbra is megmarad és eközben törekednek egy saját fejlesztésű akkumulátorokat gyártó üzem kialakítására is. Ezekről további információkat pedig valószínűleg szeptember 22-én kapunk, a Tesla várva várt „Akkumulátor Napján”.

Ide kattintva csatlakozz a Magyar Tesla Club fórumunkhoz és tudj meg mindent a jövő autójáról!