Németországban több, mint kétszeresére ugrottak az elektromos autók eladási számai 2020 júniusában

0

Lassulásnak nyoma sincs az e-autók szegmensében, az értékesítés virágzik. Míg a német autópiac még mindig szignifikáns hanyatló állapotban van (a tavalyi eladásokhoz képest 32,3 százalékos csökkenés, ami számszerűen 220 272 darabot jelent) az állami támogatásokkal felturbózott és kisegített plug-in autók piaca folyamatosan csak növekszik.

Az előző hónapban 18 868 tölthető e-autót értékesítettek és regisztráltak az országban, ami 119 százalékos emelkedés a tavalyi adatokhoz képest. Ez a teljes autópiacnak a 8,6 százalékát teszi ki. Nem is rossz teljesítmény a jelenlegi helyzetet figyelembe véve.

Az adatokat részletesebben megfigyelve megállapíthatjuk, hogy az eladott autók nagyrészt plug-in típusúak voltak, amely típusból nem mellesleg soha nem adtak még el ennyit:

Jármű típusaEladott darabszám 2020 júliusábanVáltozás 2019 júliusához képestPiaci részesedés
Elektromos8119 darab41 százalék3,7 százalék
Plug-in hibrid10 749 darab274 százalék4,9 százalék
Összes18 868 darab119 százalék8,6 százalék

Hogyan alakult éves viszonylatban az elektromos autók értékesítése Németországban?

Az adatokra pillantva itt is számottevő emelkedést figyelhetünk meg az eladott elektromos autók tekintetében, és éves viszonylatban is a plug-in típus volt a népszerűbb:

Jármű típusaEladott darabszám 2020-banVáltozás 2019-hez képestPiaci részesedés
Elektromos44 307 darab43 százalék3,7 százalék
Plug-in hibrid49 541 darab200 százalék4,1 százalék
Összes93 848 darab97 százalék7,8 százalék

Hogyan oszlott meg a nagy elektromos autót gyártók között a piac Németországban?

 GyártóJúniusban eladott elektromos autókJúniusban eladott plug-in hibrid autókÖsszesen
1.Volkswagen2087 darab615 darab2702
2.Mercedes-Benz149 darab2236 darab2385
3.Audi546 darab1759 darab2305
4.BMW427 darab1215 darab1642

Mindenképpen bizakodásra ad okot a tény, hogy a piaci zuhanás mellet is képes volt nemhogy megtartani magát az elektromos autók piaca, de még emelkedést is tudott produkálni. Ebben persze közrejátszottak az állami támogatások, de ez mit sem érne magában, ha nem lenne folyamatos az érdeklődés növekedése az ilyen típusú autók iránt.

Hartyanszky Istvan
Hartyánszky István vagyok, egyetemista. Évek óta elektromos autózás rajnongó, és már lassan egy éve foglalkozom az e-cars.hu-n cikkek írásával.